استاندار اردبیل گفت: فضاهای فرهنگی- هنری در اردبیل باید به نسبت جمعیت احداث شود تا هنرمندان بتوانند جهت ایجاد فضای شاد و مفرح وارد عرصه شوند.

به گزارش ایلنا، اکبر بهنام جو در جریان بازدید از سالن اجتماعات نیمه کاره کتابخانه مرکزی و سالن اجتماعات بیضای اردبیلی گفت: هدف ما افزایش سرانه فضاهای فرهنگی و هنری در استان است با برنامه ریزی لازم در سال جاری و سال‌های پیش رو و با تامین اعتبار موردنیاز برای پروژه های نیمه تمام، شاهد شکوفایی فرهنگ و هنر در استان خواهیم شد.

وی با بیان اینکه این سالن اجتماعات از سال های پیش در مرحله نازک کاری قرار دارد، گفت: نیاز به 700 میلیون تومان اعتبار در مرحله سفت‌کاری و تکمیل نهایی دارد که البته بخشی از تجهیزات آن نیز خریداری و در انبار موجود است.

بهنام جو همچنین در بازدید از کتابخانه شهید مطهری اظهار کرد: فضای فیزیکی کتابخانه‌های استان نیاز به ترمیم و مرمت دارد و باید با برآورد هزینه، اعتبار لازم نیز جذب شود.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حضور دانش‌آموزان و دانشجویان در کتابخانه‌های استان امید بخش است باید در ترغیب و تشویق جوانان به امر کتابخوانی و مطالعه تلاش شود.

بهنام جو با بیان اینکه برای افزایش آگاهی و دانایی مردم به شدت نیازمند توسعه و تقویت فرهنگی هستیم گفت: در این زمینه فضای مناسبی در کنار دریاچه شورابیل در اردبیل فراهم آمده است اما باز نیازمند ایجاد فضای بیشتری هستیم.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با مشارکت بخش خصوصی و نهادهای عمومی زمینه توسعه و احداث مجموعه‌های کتابخانه‌ای و فرهنگی متعدد در مناطق مختلف این استان فراهم آید تا جوانان و نوجوانان ما بیشترین وقت فراغت خود را در چنین فضاهای دانایی محور سپری کنند.

رئیس‌شورای اداری استان اردبیل ضمن دعوت از بخش خصوصی جهت سرمایه‌گذاری در زمینه فرهنگی افزود: خیرین کتابخانه‌ساز به مثابه سایر خیرها باید در راستای ارتقای فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه وارد عمل شوند.

بهنام جو بیان کرد: به یقین با تامین امکانات برای اقشار مختلف حتی افراد روشندل و معلول در کتابخانه‌های عمومی و همچنین تدارک رویدادهای مهم فرهنگی و هنری در این مجموعه به راحتی می‌توانیم فضای جذابی را برای علاقمندان به حوزه کتاب و کتابخوانی فراهم آوریم تا به شکل شایسته از این مجموعه استفاده کنیم.

استاندار اردبیل درادامه از محل پروژه نیمه کاره حوزه هنری استان اردبیل بازدید کرد و قول مساعد برای شروع و تکمیل این پروژه تخریب شده را داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.