معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: تولید و اشتغال با نرخ سود بالا و انواع موانع دولتی نمی‌تواند روی پای خود بایستد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، علی نواداد در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی اردبیل که بدون حضور استاندار اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: ما پیشنهادات تولید کنندگان و صادرکنندگان را به شکل دقیق گوش دادیم و امیدواریم با پیگیری از طریق مسئولان کشوری شاهد لغو مصوبات پیچیده و دست و پاگیر در حوزه تولید و صادرات و رفع موانع احتمالی باشیم.  
وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی باید با نرخ سود پائین تسهیلات دریافت کرده و زمینه گشایش مشکلات و موانع اداری آنها به شایستگی فراهم آید، خاطرنشان کرد: تولید و صنعت ما با سود بانکی دو رقمی امکان سرپا ایستادن ندارد.  
معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل ادامه داد: البته حل این مشکل در حیطه اختیارات استان نیست و باید مسئولان کشور با دقت نظر بیشتر سعی کنند تا این نرخ سود را به نوعی تعدیل کنند.  
نواداد به مشکلات ارزی و موانع به وجود آمده برای صادرکنندگان اشاره کرد و افزود: با این نوسانات و افزایش نرخ مواد اولیه بخش عظیمی از واحدهای تولیدی ما دچار مشکل شدند و به نظر می‌رسد با این تعطیلی واحدهای تولیدی نه تنها تحقق 20 هزار فرصت شغلی امکانپذیر نباشد بلکه ما نتوانیم اشتغال موجود را نیز حفظ کنیم که باید با تدبیری مناسب این مشکل و معضل را نیز برطرف کرد.
وی گفت: با ادامه این روند اشتغال ما به شدت آسیب می‌بیند و امیدواریم با حل مشکل حوزه حمل و نقل و کامیون‌داران زمینه کاهش قیمت مواد اولیه برای واحدهای تولیدی فراهم آید تا نارسائی‌ها یکی پس از دیگری برطرف شود.  
معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل تصریح کرد: بانک‌های عامل قبل از صدور اجرائیه برای واحدهای تولیدی و صنعتی شایسته است اسامی آنها را به عنوان آخرین اولتیماتوم در اختیار ستاد تسهیل قرار دهند تا با تذکر و ابلاغی که از سوی این ستاد به واحدهای بدهکار ارائه می‌شود مشکلات و نارسانی‌ها برطرف شود.  
نواداد در مورد مشکل به وجود آمده بین چغندرکاران و کشت و صنعت مغان بیان کرد: اصلا قابل قبول نیست کشت و صنعتی که می‌تواند بخش عظیمی از تولیدات کشور را در مسیر خودکفایی به خود اختصاص دهد امروز به وضعیتی گرفتار آید که قدرت پرداخت حق و حقوق چغندرکاران را نداشته باشد که در این زمینه پیگیر مشکلات و نارسائی‌های این حوزه هستیم.
وی اضافه کرد: باید همه دستگاه‌ها برای تقویت، توسعه و سهولت صادرات دست به دست هم دهند تا بدون سنگ‌اندازی در مقابل حرکت خوب صادرکنندگان زمینه حل مشکلات واقعی آنها براساس نوسانات قیمت ارز با ثبات بهتر و بیشتر فراهم آید. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.