به گزارش ایرنا، بهروز منتقمی روز یکشنبه در دیدار با استاندار اردبیل گفت: پس از آماده سازی زمین گلف اردبیل یکی از بزرگترین و به روزترین زمین های گلف کشور خواهد بود.
وی افزود: با ایجاد این زمین گلف با توجه به اینکه در استانهای همجوار زمینی با این مساحت برای این رشته مفرح وجود ندارد استان اردبیل پل ارتباطی بین تهران و استانهای همجوار شده و یکی از قطب های این رشته ورزشی به حساب خواهد آمد.
وی اظهار کرد: اردبیل بعد از تکمیل زمین گلف میزبان اردوها و مسابقات بزرگی مانند اردوهای تیم ملی و مسابقات کشوری، آسیایی و بین المللی خواهد بود.
سرپرست فدراسیون گلف با اشاره به سابقه استان اردبیل در رشته ورزشی گلف گفت: این استان در رشته ورزشی گلف در سال های اخیر در کشور به طور متوالی از تیم های مطرح جدول لیگ بوده و از بازیکنان خوبی هم بر خوردار است که این امر نشانگر وجود استعداد ویژه این رشته ورزشی در این استان می باشد.
استاندار اردبیل هم در این دیدار گفت: مقدمات اولیه برای واگذاری 47 هکتار زمین جهت احداث زمین گلف در منطقه جنگلی فندفلو نمین انجام شده و با ایجاد زمین گلف شاهد رشد و توسعه گردشگری در استان خواهیم بود.
اکبر بهنامجو افزود: اداره کل ورزش و جوانان استان باید کارهای مربوط به واگذاری و آماده سازی زمین مورد نظر را از طریق بخش خصوصی پیگیری کرده و به سرانجام برساند.
رشته ورزشی وودبال (woodball) ورزش ترکیبی از گلف و چوگان است که تمام ابزار و وسایل آن از چوب تهیه شده و در عین سادگی قوانین و بازی آن از قابلیت دسترسی بالایی برای همه افراد جامعه برخوردار است.
وودبال محدودیت سنی ندارد و افراد از کودکی تا کهنسالی هم می توانند این ورزش را انجام دهند و حتی در سطوح بالا و تیم های ملی هم حضور داشته باشند.
رشته وودبال فدراسیون جهانی و آسیایی دارد و در ایران هم انجمن وودبال زیر نظر فدراسیون گلف فعالیت می کند و انجام این بازی در زمین های چمن، ساحلی و حتی روی شن امکان پذیر است.
قوانین آن این امکان را می دهد که به صورت گروهی و فردی به این بازی پرداخت.
یک مسابقه وودبال را می توان به سه شکل انفرادی، 2 نفری و تیمی برگزار کرد.
زمین وودبال بایستی زمین وسیع، پوشیده از چمن یا خاک باشد و محدوده قانونی آن برای بازی و مسابقات طراحی شده باشد.
زمین وودبال متشکل از 12 زمین با ابعاد قانونی است که مجموع طول آنها باید بیش از 700 متر باشد.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.