به گزارش ایرنا ، محمد پورقلی روز سه شنبه در آیین افتتاح این مرکز با اشاره به استقبال بالای کارآموزان، ایجاد مرکز آزمون آنلاین در این شهرستان را ضروری دانست.
وی بیان کرد: با افتتاح این مرکز سرعت برگزاری آزمون و صدور گواهی مهارت افزایش یافته و اثربخشی و کیفیت آموزشی آزمون‌ها افزایش خواهد یافت.
وی افزود: فنی و حرفه ای شهرستان بیله سوار به عنوان پنجمین مرکز آزمون آنلاین در سطح استان راه اندازی شده و صرفه جویی در مصرف کاغذ، تحقق دولت الکترونیک، سرعت در اعلام نتایج و امکان برگزاری آزمون‌های ادواری در شهرستان از جمله مزایای برگزاری آزمون آنلاین می باشد.
وی بر ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و فراگیر شدن رشته ‌های مهارتی در جامعه تاکید کرد و گفت: آموزش‌ های ارائه شده در مراکز آموزش فنی دولتی، مراکز صنایع سیار و سایر آموزشگاه‌ های دارای مجوز به علاقه‌ مندان ارائه می ‌شود.
مدیرکل فنی و حرفه ای استان اردبیل افزود: بر اساس بررسی های بعمل آمده 80 درصد از کارآموزان شهرستان بیله سوار که در رشته های مختلف در این مرکز آموزش دیده اند دارای کسب و کار بوده و وارد بازار کار شده اند.
وی افزود: سالانه حدود 600 نفر در مراکز فنی و حرفه ای شهرستان بیله سوار دوره های آموزشی را سپری کرده اند و هشت واحد آموزشگاهی در پنج رشته مهارتی در شهرستان فعال می باشد.
کریم خسروی ، معاون فرمانداری بیله سوار نیز با اشاره به اینکه آموزش های فنی و حرفه ای یکی از مولفه ها و پایه های شکوفایی اقتصاد مقاومتی است ، افزود: آموزش ها متناسب با فرهنگ مردم و ظرفیت شهرستان می تواند بسترساز ایجاد اشتغال پایدار برای افراد جویای کار و در نتیجه کاهش نرخ بیکاری جوانان شود.
وی افزود: آموزش های مهارتی به دلیل توانمندسازی نیروی انسانی و ارتقای توانمندی های فناورانه به عنوان یکی از ارکان اساسی در برنامه های توسعه است که می تواند نقش مهمی را در دستیابی به اهداف توسعه ایفا نماید.
معاون فرماندار بیله سوار گفت: ساختمان مرکز فنی و حرفه ای جعفرآباد با 90 درصد پیشرفت فیزیکی و با هزینه کرد 340میلیون تومان در حال ساخت است و تا اوایل شهریور ماه امسال تکمیل خواهد شد.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل واقع است.
3006/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.