به گزارش ایرنا، فرماندار و مسئولان خلخال در آئین های جداگانه ای که در منزل سه یادگار عرصه تعلیم و تربیت برگزار شد، از یک پیشکسوت فرهنگی 95 ساله و 2 دانش آموز و معلم 94 ساله با اهدای لوح سپاس تجلیل کردند.
مسن ترین دانش آموز و معلمان مدرسه ناصری خلخال مرسل رحیمی 95 ساله، نقی نقی زاده 94 ساله و رستم نوری 94 ساله هر سه تحصیلات ابتدایی خود را به ترتیب از سال های 1309 و 1310 درمدرسه ناصری آغاز و گواهی پایان تحصیلات ششم ابتدایی را از این مدرسه دریافت کرده اند.
دانش آموزان قدیمی ترین مدرسه استان اردبیل هر یک سال ها عمر خود را به عنوان معلم در دستگاه تعلیم و تربیت صرف آموزش و تربیت فرزندان این شهرستان کرده اند.
سخاوت بیرامی مدیر آموزش وپرورش خلخال در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره زنده یاد ناصر دفتر روایی بنیانگذار مدرسه ناصری خلخال گفت: این مدرسه در سال 1287 و 110 سال پیش به عنوان دومین مدرسه استان آذربایجان شرقی پس از مدرسه رشدیه تبریز تاسیس شده است.
وی افزود: هم اکنون 320 دانش آموز در 6 پایه ابتدایی دور اول و دور دوم در این مدرسه مشغول تحصیل هستند.
بیرامی از پیشکسوتان فرهنگی خلخال به عنوان بنیانگذاران فرهنگ وادب منطقه یاد کرد و گفت: علم و تجربه پیشکسوتان همواره راهگشای مسائل تعلیم و تربیتی آموزش و پرورش بوده و تلاش آنها در اعتلای فرهنگی منطقه و معرفی صبغه علمی و فرهنگی این شهرستان وصف ناپذیر است.
خلخال در جنوب اردبیل واقع می باشد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.