به گزارش ایرنا، دکتر علی اکبر شکارچی روز جمعه در نشستی با امام جمعه خلخال افزود: با هدف تشویق پزشکان متخصص غیر بومی به ماندگاری در مناطق محروم آن دسته از پزشکان متخصصی که در حال حاضر در بیمارستان و یا درمانگاه دولتی این شهرستان فعالیت دارند پس از گذراندن 50 درصد از زمان طرح اجباری خود در این منطقه می‌توانند در این شهرستان اقدام به دایر کردن مطب شخصی کنند.
وی بیان کرد:در حال حاضر بدلیل نبود مطب خصوصی پزشکان متخصص در خلخال، کلینیک تخصصی پزشکان دولتی این شهرستان با مشکل تراکم بیمار مواجه است.
او با اشاره به خرید وتامین تجهیزات پزشکی و درمانی پیشرفته با آخرین فناوری روز دنیا در بیمارستان خلخال از جمله دستگاه اکو قلب، لاپاراسکوپی، سنگ ‌شکن کلیه و تجهیزات عمل جراحی لیزینک چشم اظهار کرد: در حال حاضر 25 پزشک متخصص علاوه بر بیمارستان در کلینیک تخصصی دولتی مشغول ارایه خدمات پزشکی به بیماران هستند.
دکتر شکارچی گفت:از آغاز اجرای طرح تحول سلامت در این شهرستان بیش از 40 هزار نفر در بیمارستان خلخال بستری ،235 هزار نفر مورد معاینه قرار گرفته و بالغ بر 110 میلیارد ریال اعتبار برای درمان بیماران وتامین هزینه فرانشیز مراجعان به بیمارستان هزینه شده است.
وی اظهار کرد: با استقلال دانشکده پزشکی خلخال در سال جاری اعتبار این دانشکده 40 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته و پوشش پزشک درمانگاه ها نیز از 70 درصد به 100 در صد ارتقا یافته است.
خلخال در جنوب اردبیل و در همسایگی استان گیلان قرار دارد.
7119/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.