نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل اضافه کرد: از رموز موفقیت مولوی رعایت میزان شریعت است.

به گزارش ایلنا، آیت الله سید حسن عاملی در مراسم افتتاحیه کنگره عرفان در کلام مولانا در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: سر موفقیت مولوی در وهله اول تسلط کامل وی بر معارف، قرآن، حدیث، سیره و تاریخ است.

وی با بیان اینکه معارف اسلامی در نوشته های این عارف موج می زند، اظهار کرد: بدون اسلام پرورش چنین انسانی ممکن نیست.

عاملی با اشاره به اینکه مولوی استاد خوبی داشته است، ادامه داد: مولوی وامدار شخصیت استثنایی شمس تبریزی است و خودش چند جای مثنوی با نهایت ظرافت، ضرورت استاد را بیان کرده است.

امام جمعه اردبیل اظهار کرد: سبک مولوی، سبک مکتب بغداد نیست بلکه سبک مکتب خراسان است و مولوی را ریاضت و عملش مولوی کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: سال‌های اخیر نقش فرهنگ در حوزه‌های بین المللی در دولت مورد توجه قرار گرفته طوری‌که به دلیل این توجه اصطلاح دیپلماسی فرهنگی رایج شده است.

علی نواداد تصریح کرد: مبادلات فرهنگی بین کشورها به‌خصوص کشورهای دارای اشتراکات فرهنگی سبب شده که امکان مشارکت کشورهای مختلف در پیشبرد و حفظ میراث فرهنگی فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه نقش آفرینی نهادهای دانشگاهی در دیپلماسی فرهنگی بر کسی پوشیده نیست، ادامه داد: دانشگاه‌ها می‌توانند با برگزاری همایش‌ها، کنگره‌ها و برنامه‌های مشترک در این زمینه نقش تاثیرگذارتری داشته باشند.

 معاون استاندار اردبیل افزود: افزایش دستیابی به اطلاعات و سرعت انتقال آن به مخاطبان سبب شده که حضور در عرصه‌های بین المللی به ضرورت تبدیل شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.