مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در تعطیلات نوروزی امسال و در مقایسه با سال گذشته آمار مسافران نوروزی این استان بیش از 50 درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا، کریم حاجی‌زاده در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر تصریح کرد: اردبیل یکی از قطب‌های گردشگری کشور محسوب می شود و خوشبختانه در تعطیلات نوروزی با رشد مسافرت‌ها به این استان مواجه بودیم.

وی افزود: در طول تعطیلات نوروزی 251 هزار نفر در اقامتگاه‌های رسمی استان اقامت داشتند که با احتساب اقامتگاه‌های غیر رسمی رقمی به مراتب بیشتر خواهد بود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اذعان به ورود 600 هزار خودرو به استان اضافه کرد: بازدید از موزه‌ها به مراتب افزایش بیشتری داشته و با رشد 56 درصد مواجه است.

حاجی‌زاده به بازدید 30 هزار نفر از موزه‌های این استان اشاره و تاکید کرد: در طول تعطیلات نوروزی خدمات متنوع نیز به مسافران نوروزی ارائه شد.

وی از اجرای 146 ساعت برنامه فرهنگی در استان خبر داد و متذکر شد: برجسته‌ترین برنامه فرهنگی، مراسم نوروزگاه بوده که در تمامی شهرستان‌ها با هدف معرفی آداب و رسوم و فرهنگ منطقه برگزار شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: با هدف ارائه خدمات مطلوب به مسافران، ستاد اجرایی خدمات سفر در نگارخانه خطایی مستقر شده و با حضور نمایندگان 24 دستگاه اجرایی به مسافران خدمات ارائه کرد.

حاجی زاده به رشد کیفی و کمی گردشگری استان اشاره و تاکید کرد: اردبیل توانسته در سال های اخیر به یکی از اهداف اصلی سفر تبدیل شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.