اکبر صمدی روز دوشنبه در جشنواره طبخ آبزیان و غذاهای دریایی گفت: با سرمایه گذاری بخش خصوصی برنامه ریزی ها برای تولید پرورش ماهی و شیلات با ظرفیت سالانه 30 هزار تن در این شهرستان در حال انجام است که تحقق آن باعث رونق اقتصادی و اشتغال پایدار در منطقه خواهد شد.
وی اظهار کرد: با توجه به وجود رودخانه های دایمی ارس و دره‌ رود به عنوان ظرفیت ‌های مهم این شهرستان امیدواریم روند سرمایه گذاری در بخش آبزی ‌پروری و شیلات در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود.
وی به کسب رتبه اول استانی در تولید این نوع ماهیان گرم آبی در پارس آباد اشاره کرد و گفت: ظرفیت های منطقه در منابع آبی فرآوان ، اراضی پایاب سد خدا آفرین ، کانال های آبی و رودخانه ‌های ارس و دره‌ رود بستر مناسبی برای افزایش ظرفیت تولید آبزیان ایجاد کرده است.
او بیان کرد: تاکید استاندار اردبیل استفاده از ظرفیت های آبی این منطقه و ارتقای تولید آبزیان و استقرار صنایع تبدیلی وابسته و تکمیل زنجیره غذایی سالم و توسعه صادرات به کشورهای همسایه است.
به گزارش ایرنا از فرمانداری پارس آباد ، مدیرکل شیلات استان اردبیل نیز هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج فرهنگ مصرف شیلات و آبزیان ، تبیین فواید این نعمت خدادادی بر سلامت جامعه ، ارائه روش‌ های پخت مناسب ماهی و آشنایی مردم با مزایایی مصرف آبزیان دانست.
میرآرمان واعظی بیان کرد: با مطالعات متعدد و بازدیدهای میدانی از پایاب سدخداآفرین کارگاه ‌های پرورش ماهی خاویاری و گرمابی در پارس آباد مغان راه اندازی می شود.
پارس آباد مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.