به گزارش ایرنا ، حمید لطف اللهیان روز یکشنبه در آیین تقدیم لایحه بودجه سال 97 شهرداری به شورای شهر اردبیل گفت: پنج هزار و 770 میلیارد ریال بودجه سال آینده شهرداری اردبیل پیش بینی شده که 69 درصد آن به حوزه عمرانی اختصاص دارد.
وی افزود: بودجه جاری شهرداری و سازمان های وابسته هم 31 درصد برای سال 97 پیش بینی شده است که نسبت به سال 96 بودجه جاری یک درصد کاهش و بودجه عمرانی یک درصد افزایش یافته است.
وی اصافه کرد: با انضباط مالی و مدیریت صحیح منابع و تلاش مجموعه شهرداری و شورای شهر توانستیم امسال بودجه جاری را کاهش و بودجه عمرانی را افرایش دهیم تا خدمات بیشتر و بهتری به همشهریان ارائه دهیم.
وی اظهار کرد: در بودجه سال آینده شهرداری اردبیل چهار هزار میلیارد برای اجرای پروژه های عمرانی و یکهزار و 770 میلیارد ریال بودجه جاری در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به بودجه سال 96 شهرداری اردبیل بیان کرد: کل بودجه امسال شهرداری اردبیل پنج هزارو 220 میلیارد ریال بود که در بخش عمرانی برای اجرای412 پروژه اختصاص یافت که بعضی از این طرح ها به پایان رسیده و بعضی دیگر در حال اجراست.
لطف اللهیان با بیان اینکه هم اکنون پروژه تقاطع غیرهمسطح ایستگاه سرعین و پل قدس 41.5 درصد و پل داروپخش 77 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: پل روگذر داروپخش سال آینده به بهره برداری خواهد رسید و تلاش می شود پروژه تقاطع غیرهمسطح ایستگاه سرعین و پل قدس تا آخر سال 97 به بهره برداری برسد.
شهردار اردبیل افزود: هم اکنون سرانه فضای سبز در اردبیل هشت متر مربع است که طبق برنامه ریزی امیدواریم این رقم سال آینده به 8.3 متر مربع برسد.
وی اظهار کرد: پروژه های فاقد ضرورت در الویت کاری شهرداری اردبیل نیست بلکه پروژه هایی که منافع آن به اکثر مردم می رسید الویت دارد.
وی با بیان اینکه شهرداری از همه سرمایه گذاران بخش خصوصی استقبال می کند، اظهار کرد: شهرداری یکهزار میلیارد ریال به صورت مشارکتی در طرح های بخش خصوصی سرمایه گذاری خواهد کرد.
رئیس شورای شهر اردبیل هم در این آئین گفت: شورای پنجم شهر تاکنون 142 جلسه برگزار کرده است و خدمت بی منت به مردم را وظیفه خود می داند.
علیرضا پوستی افزود: یکی از ویژگی های بودجه سال 97 شهرداری اردبیل نگاه متوازن به همه حوزه های خدمات شهری است تا شهری در شان مردم اردبیل داشته باشیم.
وی توانمند سازی بافت فرسوده، احیای بافت تاریخی، تامین مصالح مرغوب و استاندارد، اتمام پروژه های نیمه تمام، ساماندهی آبهای سطحی، توسعه شبکه پیاده رو، بهبود وضعیت ترافیک شهری، تسهیل عبور و مرور افراد کم توان و ناتوان، توسعه شبکه دوچرخه سواری، ایجاد پارکینگ های عمومی، حل مشکلات حمل زباله و پسماندها، مکانیزه کردن سیستم های خدمات شهری، توسعه پایدار شهری و شفاف سازی عملیات خرید و فروش مستغلات شهری را از جمله الویت های بودجه سال آینده شهرداری اردبیل عنوان کرد.
/6016/6130
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.