رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: ایجاد بستر فرهنگی و اجتماعی در هر جامعه توسط دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، اسحق رسولی در همایش منطقه‌ای «آشنایی با کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره» در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: در تمام دنیا، دانشگاه‌ها یک کارکرد اصلی دارند، اما ایجاد بستر فرهنگی و اجتماعی در هر جامعه توسط دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد. 
وی افزود: از اساتید دانشگاه‌ها، تقاضای اجتماعی، سیاسی و علمی وجود دارد و این سبب می‌‌شود که دچار پارادوکس شوند. 
حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حسنی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه ذکات علم ترویج آن است، اضافه کرد: بر این باور هستم که اساتید دانشگاه‌ها باید در تمامی امور الگوی جامعه باشند. 
حسنی تشریح کرد: علم زمانی ارزشمند می‌شود که تبدیل به عمل شده و در جامعه به صورت کاربردی به کار گرفته شود تا به مردم کمک کند. 
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی زمانی محقق می‌شود که دانشگاه‌ها توانایی مدیریت خود را داشته باشند؛ چراکه اولین و بهترین گزینه‌ها برای پیاده‌سازی منویات مقام معظم رهبری عالمان مراکز علمی است. 
حجت الاسلام و المسلمین سیف‌الله مدبر مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل نیز گفت: ما ایرانی‌ها از قدیم نظریه‌پردازی‌هایمان قوی بود، اما در قرن ششم فشل شدیم.   وی با بیان اینکه در دانشگاه محقق اردبیلی مرکز مطالعات علم و دین را راه‌اندازی کرده‌ایم، افزود: این مرکز را ایجاد کرده‌ایم تا مسیر را برای نظریه‌پردازی باز کنیم. 
مدبر ادامه داد: اگر اصطلاحات بومی و قدیمی خود را بلد نباشیم و توانایی پیوند آن به اصطلاحات روز را نداشته باشیم، نمی‌توانیم در زمینه نظریه‌پردازی توفیقی داشته باشیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.