به گزارش ایرنا ، ساکنان اردبیل که به شکل کم سابقه ای از شامگاه شنبه تا ظهر امروز (یکشنبه) ریزش چشمگیر باران را در این شهرستان سردسیر در روزهای پایانی بهمن ماه تجربه کردند با ریزش هوای سرد عرض های شمالی از عصر امروز شاهد بارش برف همراه وزش بادهای سرد هستند.
اوج بارش برف در اردبیل و بیشتر شهرستان های سردسیر منطقه از شامگاه یکشنبه تا سحرگاه دوشنبه انتظار می رود و از آن پس از شدت ناپایداری ها کاسته شده و بر سردی هوا باز هم افزوده می شود.
روز دوشنبه هوای منطقه اردبیل بسیار سرد و با ریزش خفیف برف و کولاک پیش بینی می شود.
ریزش باران به مدت بیش از 18 ساعت در دشت اردبیل در حالی بود که در بلندی های منطقه این ناپایداری ها به شکل برف بر زمین نشست و بر اساس اعلام هواشناسی در ایستگاه آلوارس در دامنه کوه سبلان از دیشب تاکنون بیش از 50 سانتی متر برف باریده است.
این بارندگی ها به همراه ناپایداری های بطور نسبی مطلوب بهمن ماه امسال باعث شادمانی ساکنان استان اردبیل و به خصوص روستاییان و کشاورزان شده است.
در شامگاه یکشنبه دمای هوای اردبیل منفی سه درجه سانتیگراد و آسمان منطقه ابری و در مقاطعی مه آلود بوده و به خاطر وزش باد با بیشینه سرعت 35 کیلومتر در ساعت ، بارش برف با کولاک همراه است.
اداره کل مدیریت بحران استان اردبیل با استناد با اخطاریه دیروز هواشناسی مبنی بر بارش برف و باران تا عصر دوشنبه در این استان از ساکنان منطقه خواسته است تا موارد ایمنی را رعایت کنند.
این اداره همچنین از رانندگانی که ناچار به تردد در محورهای مواصلاتی سخت گذر این استان هستند خواست ضمن بستن زنجیرچرخ و همراه داشتن تجهیزات کامل زمستانی ، با احتیاط برانند.
اردبیل به خاطر موقعیت جغرافیایی از وضعیت هوای بسیار متغیر برخوردار است. پیشینیان منطقه بر این باورند که چله کوچک در واپسین روزهایش که برابر با آخرین روزهای بهمن ماه است، در بیشتر سال ها از لحاظ برف و سرما بیشتر سخت گیری می کند.
6019/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.