مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: ایجاد تاسیسات زمستانی در این استان اولویت میراث فرهنگی است.

به گزارش ایلنا، کریم حاجی زاده در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر تصریح کرد: اقلیم کوهستانی و سردسیر اردبیل ظرفیت قابل توجهی را برای گردشگری زمستانی فراهم ساخته است.

وی افزود: ارتفاعات بالای سه هزار متر در مرکز و جنوب استان موجب شده این منطقه مستعد راه اندازی زیرساخت های گردشگری زمستانی باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان ادامه داد: از جمله راه اندازی این زیرساخت ها در شهرهای اردبیل، خلخال، مشگین شهر و سرعین امکان پذیر بوده و قابلیت های متعدد طبیعی و اقلیمی می تواند زمینه ساز ایجاد تاسیسات گردشگری باشد.

حاجی زاده با تاکید به اینکه شعار مطرح شده «زمستان بیدار در اردبیل» با ایجاد تاسیسات محقق خواهد شد، ادامه داد: در واقع با ایجاد زیرساخت ها توزیع زمانی و مکانی گردشگری را می توان عملی ساخت.

وی افزود: در کنار تقویت زیرساخت های گردشگری مناطق متناسب با استعداد هر منطقه، تاسیسات زمستانی باید رونق گیرد و میراث فرهنگی جهت تحقق این مهم حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی را دستور کار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان متذکر شد: از جمله راه اندازی تاسیسات گردشگری ورزشی، مجتمع های آبدرمانی و مراکز اقامتی مورد تاکید و حمایت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.