به گزارش ایرنا ، عسگر سنگی روز شنبه در جلسه کمیته فنی سرمایه گذاری این اداره کل گفت: از جمله احداث هتل آپارتمان و بازارچه صنایع دستی در زمینی به وسعت 655 متر مربع در محله قلعه باشی شهر گرمی مورد موافقت قرار گرفت.
او بیان کرد: تغییر عنوان کمپینگ در آراللو به مجتمع بین راهی ، ایجاد زیرساخت در منطقه گردشگری کپز در مشگین شهر، ایجاد رستوران در سه کیلومتری شهر نیر ، احداث هتل در 450 متر مربع زمین در ورودی شهر آبی بیگلو ، ایجاد معدن در جاده اسالم و احداث 2 مجتمع گردشگری در ورودی شهر سرعین مورد موافقت قرار گرفت.
وی افزود: درخواستی در زمینه ایجاد منطقه گردشگری در شهرک صنعتی گرمی مغان نیز مطرح شده بود که به دلیل تعارض کاربری مورد موافقت قرار نگرفت.
سنگی تشریح کرد: در صورتی که سرمایه گذاران متناسب با نیاز شهرستان های استان نسبت به توسعه زیرساخت ها مشارکت داشته باشند مورد حمایت قرار می گیرند.
وی افزود: کمیته فنی سرمایه گذاری در جلسات مستمر طرح های سرمایه گذاری را مورد ارزیابی قرار داده و در صورتی که مغایرتی با قوانین نداشته باشد، موافقت اصولی صادر می شود.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان نیز در این جلسه بر توسعه اقامتگاه های بوم گردی در استان تاکید کرد.
قادر تقی زاده تشریح کرد: از جمله ایجاد اقامتگاه در آلوارس و اوماسالان گرمی مطرح شده که مورد موافقت است.
او افزود: در زمینه صدور گواهی استحکام بنا و تاییدیه آتش نشانی مراکز اقامتی استان باید بازنگری هایی صورت بگیرد.
وی گفت: برخی از مراکز اقامتی قادر به تهیه گواهی استحکام نیستند که نمونه آن در میهمان پذیر ها مشاهده می شود و لازم است ساز و کار قانونی برای رفع این مشکل تدبیر شده و یا تسهیلات ارزان قیمت پرداخت شود.
استان اردبیل با یک میلیون و 248 هزار نفر جمعیت با استان های گیلان، زنجان و آذربایجان شرقی همسایه بوده و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه در نظر گرفته شده است.
بر اساس آمارهای موجود از مجموع یک میلیون و 248 هزار و 610 نفر جمعیت استان اردبیل 448 هزار و 554 نفر در یک هزار و 555 روستا سکونت دارند که از این تعداد یک هزار و 24 روستا بالای 20 خانوار هستند.
پل معلق مشگین شهر ، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی و وجود پیست اسکی آلوارس در 12 کیلومتری سرعین و شهر چشمه های بهشتی از جاذبه های گردشگری ، ورزشی استان اردبیل است.
مجموعه تاریخی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی به عنوان نگین بناهای باستانی استان ، بقعه شیخ کلخوران متعلق به امین الدین جبرئیل پدر شیخ صفی الدین اسحق جد سلاطین صفوی واقع در روستای کلخوران ، خانه ارشادی ، حمام ملاهادی ، برج شاطر ، پل هفت چشمه ، مجموعه بازار تاریخی و مسجد جمعه از دیگر جاذبه های اردبیل هستند.
همچنین مقبره شیخ حیدر ، کاروانسرای قانلی بولاغ ، سنگ نبشته های ساسانی ، قلعه های دیو ، قهقهه و کهنه در مشگین شهر ، قیز قلعه و شاه تپه در گرمی ، حمام سنگی در کوثر ، قلعه بوینی یوغون در نیر ، هفت تپه در خلخال و بناهای باستانی بازمانده از دوره های مختلف در گوشه و کنار این خطه نمونه هایی از تاریخ و فرهنگ این دیار است.
دهکده صخره ای باستانی ویند کلخوران ، تپه های باستانی آناهیتا ، گورستان سنگی پیرازمیان ، کلیسای مریم مقدس ، کاروانسرای شاه عباسی ، شهر یئری ، شیروان دره سی ، عمارت آقازاده اردبیلی ، منطقه گردشگری کپز و ازناو ، منطقه حفاظت شده آق داغ ، ژئوپارک دربند مشکول ، گیلوان ، آبشارهای سردابه ، گورگور ، شورشورنه ، آق بلاغ (سیبیه خانی) ، دیز و نره گر و غارهای تاریخی لاهرود و هفت خانه از دیگر آثار قابل توجه هستند.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.