ایرج آقایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس تفاهم نامه جمعیت هلال احمر استان با اداره کل آموزش و پرورش استان ، دانش آموزان توسط مربیان جمعیت هلال احمر آموزش لازم را برای روزهای سخت و مواقع بحرانی فرا می گیرند.
وی گفت: این مسابقات با شرکت بیش از 800 نفر از خواهران و برادران که در روز اول و چهارم 400 نفر از خواهران از شهرستان های اردبیل و هیر و در روز دوم و سوم با شرکت 400 نفر از برادران برگزار خواهد شد.
او اظهار کرد: در این المپیاد 29 تیم 14 نفره برادران ، 29 تیم 14 نفره خواهران شرکت کرده و در 9 شاخص پناه گیری و خروج ایمن - ارزیابی و کنترل علایم حیاتی - CPR - خونریزی، پانسمان و بانداژ - شکستگی و آتل بندی - حمل مصدوم - اطفای حریق - اسکان اضطراری - تاریخچه، اصول و اهداف جمعیت آموزش دیده و رقابت می کنند.
آقایی همچنین افزود: در این المپیاد یک تیم برتر خواهران و یک تیم برتر برادران انتخاب شده و تیم های اول به عنوان تیم برتر شهرستان به مسابقات استانی که برگزار خواهد شد، اعزام می شوند.
وی هدف از اجرای این طرح را آمادگی و ترویج فرهنگ مقاوم سازی در برابر مخاطرات طبیعی مانند زمین لرزه، افزایش ایمنی، کاهش تلفات و خسارات ناشی از حوادث و بلایا، ارتقای فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی دانست و افزود: با اجرای طرح ملی دادرس آمادگی لازم برای انجام واکنش های صحیح و سریع در برابر حوادث و افزایش سطح آگاهی دانش آموزان در مقابله با حوادث افزایش می یابد.
استان اردبیل جز 10 استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می رود و هر از گاهی بروز حادثه هایی مانند زمین لرزه ، رانش زمین ، سیل ، خشکسالی ، صاعقه ، طوفان ، سرمازدگی ، برف سنگین ، سرما و یخبندان شدید خسارت ها و تلفات های زیادی بر جای می گذارد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.