استاندار اردبیل گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تلاش می‌کنیم تا هر چه سریعتر با هدف رصد دقیق اشتغال در استان سامانه اشتغال را راه‌اندازی کنیم
.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، اکبر بهنامجو در نشست با کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل اظهار کرد: ارائه آمار و اطلاعات دقیق در همه حوزه‌ها برای ما بسیار بااهمیت است چرا که آمار را پایه کار و برنامه‌ریزی می‌دانیم و ضرورت دارد با تکیه بر آمار دقیق در همه بخش‌ها با انجام کارهای بسیار بزرگ و گام‌های موثر به توسعه همه‌جانبه استان بیندیشیم.

وی خاطرنشان کرد: در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده ما برای اینکه آمار دقیقی از بیکاران و شرایط مهارت و سواد آنها داشته باشیم تصمیم گرفتیم تا سامانه اشتغال را راه‌اندازی کنیم تا به صورت دقیق تحولات در این حوزه مورد توجه و رصد قرار گیرد.
استاندار اردبیل بر ارتقای توان نیروی انسانی با تکیه بر برنامه‌های آموزشی اشاره کرد و افزود: برای اینکه بتوانیم از توان مدیریتی و سرمایه انسانی در استان استفاده کنیم باید به نظرات کارشناسی بها داده و با برگزاری دوره‌های آموزشی زمینه ارتقای توانمندی‌های این کارشناسان و کارکنان را ایجاد کنیم.
بهنامجو بیان کرد: ما آمادگی داریم تا از نظرات کارشناسی معاونین و کارشناسان مدیریت و برنامه‌ریزی در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها استفاده کنیم و قطعا به مطالعه و بهره‌گیری از نظرات کارشناسی بها داده و اولویت برنامه‌ریزی‌ها را توجه به موضوعات قرار می‌دهیم.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تقویت حوزه نظارت در اجرای پروژه‌های عمرانی تصریح کرد: با چند نفر نیروی کارشناسی در این حوزه نمی‌توان بخش نظارت و کنترل پروژه‌های عمرانی را به سرانجام رساند بلکه ما به یک تیم نظارتی قوی نیاز داریم تا حداقل با 20 نفر بتوان کارهای تاثیرگذاری را در این حوزه انجام داد.
استاندار اردبیل خواستار ارتقای رتبه مشاوران و پیمانکاران استان تا پایه یک و دو شد و ادامه داد: در این زمینه امیدواریم در سال‌های آینده با واگذاری پروژه‌های عمرانی به مشاوران و پیمانکاران استان به ارتقای توانمندی آنها نگاهی درست و واقع‌بینانه داشته باشیم.
بهنامجو اضافه کرد: ما کار سختی را در پیش رو داریم و در یک هدفگذاری واقع‌‌بینانه تلاش می‌کنیم تا با تعامل و همفکری به اهداف و برنامه‌هایی که تعریف کردیم دست پیدا کنیم.
وی در ادامه با بیان اینکه همه دستگاه‌ها مکلف شده‌اند تا در اجرای پروژه‌ها با یک دورخیز چند ساله بدهکاری ایجاد کنند، خاطرنشان کرد: ما اگر این کار را انجام دهیم قطعا می‌توانیم از طریق منابع ملی و اعتبارات دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف ردیف اعتباری دریافت کنیم.
استاندار اردبیل افزود: در صورتی که مطالبه استان را بالا ببریم قطعا در سرفصل‌های مختلف می‌‌توانیم برای استان جذب اعتبار و منابع داشته باشیم که نمونه آن را می‌تون پایاب سد خدافرین، شبکه‌های پایاب سدهای دیگر، توسعه شهرک‌‌ها و نواحی صنعتی و ایجاد زیرساخت‌ها نام برد.
بهنامجو در این جلسه از معاونین، متخصصان و کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خواست تا به شکل مرتب نظرات و دیدگاه‌های خود را در مسیر توسعه استان ارائه کرده تا با همراهی معاونین عمرانی، اقتصادی و سیاسی و امنیتی استانداری حرکت مطلوب در مسیر تحول استان اردبیل شکل گیرد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.