به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه خورش رستم خلخال افزود: تمام توان آموزش و پرورش نباید صرف رفع مشکل مالی مدارس شود بلکه رسیدگی به خواسته معلمان و دانش آموزان و ارائه مشاوره های مختلف اجتماعی ضمن افزایش انگیزه معلمان ، انگیزه دانش آموزان را نیز برای داشتن آینده ای بهتر ارتقا خواهد داد.
وی کاهش انگیزه کار در بین معلمان به دلیل افزایش مشکلات معیشتی را بزرگترین چالش در مقابل دستگاه تعلیم و تربیتی دانست و گفت: تا زمانی که انگیزه لازم و کافی برای معلم بدلیل وجود مشکلات معیشتی وجود نداشته باشد انتقال این بی انگیزگی در کلاس درس به دانش آموزان نیز دور از انتظار نخواهد بود.
وی تشریح کرد: معلمان الگوی دانش آموزان بوده و تصمیم گیری برای آینده آنها متاثر از رفتار و انگیزه معلم در سر کلاس درس است.
بابایی با بیان اهمیت توجه به واقعیات جامعه گفت: در حال حاضر مشکلات اجتماعی دانش آموزان فراتر از مشکلات درسی بوده و تا زمانی که به فکر چاره اندیشی برای حل م این مشکلات نباشیم آسیب های اجتماعی فراروی این قشر رفع نخواهد شد.
او با بیان اینکه بسیاری از مشکلات مالی و معیشتی جامعه فرهنگی خلخال در داخل شهرستان قابل حل و فصل است اظهار کرد: همه ما مسئولیت داریم در کنار حفظ و ارتقای جایگاه و شان والای معلم برای حل مشکل معیشتی این قشر تلاش کنیم.
او همچنین با اشاره به جایگاه شورهای آموزش و پرورش به عنوان یکی از ظرفیت های قانونی در دستگاه تعلیم و تربیت گفت: تشکیل جلسات این شورا با حضور معلمان و مدیران مدارس در طول سال می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.
رئیس شورای آموزش و پرورش خلخال همچنین اظهار کرد: انتظار از جلسات شوراهای آموزش و پرورش مناطق سه گانه شهرستان ورود به حوزه سیاست گذاری در آموزش و پرورش و پرهیز از دخالت در امور اجرایی است.
بابایی افزود: در زمینه دستگاه تعلیم و تربیت نیز چنانچه به فکر آموزش کارآفرینی ، راه اندازی رشته های تحصیلی کاربردی و ایجاد انگیزه در بین دانش آموزان برای داشتن آینده ای بهتر توام با امید نباشیم مشکل همچنان در جامعه وجود خواهد داشت.
خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
بیش از 13 هزار دانش آموز با بکارگیری ظرفیت و توان بیش از یک هزار معلم و فرهنگی در 132 مدرسه دولتی و غیردولتی شهرستان خلخال تحصیل می کنند.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
7119/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.