به گزارش ایرنا، اکبر بهنامجو روز شنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی افزود: توسعه صادرات غیرنفتی استان در دستو رکار قرار گرفته و مطالعات لازم هم برای چگونگی این توسعه شروع شده و با اتمام این مطالعات نقاط ضعف و قوت صادرات استان مشخص خواهد شد.
وی با بیان اینکه افق روشنی برای صادرات استان قابل ترسیم است افزود: در 9 ماه سال جاری 50 میلیون دلار در استان کالاهای غیرنفتی صادر شده است که با برنامه ریزی می توان شاهد افزایش آن بود .
استاندار اردبیل اضافه کرد: با راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی نمین ،شبکه پایاب خداآفرین ،راه اندازی راه آهن اردبیل- پارس آباد و ساماندهی وضعیت گمرک بیله سوار میزان صادرات غیر نفتی استان افزایش می یابد.
بهنامجو فعال شدن دفاتر بازرگانی در کشورهای همسایه را یادآور شد و گفت: دفاتر موجود در کشورهای همسایه می تواند بازار مناسبی را برای صادرات محصولات مهیا کند .
بهمن حسین زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه مدیریت انسانی هم در این جلسه گفت: نقش بخش خصوصی در پررنگ شدن توسعه صادرات مهم است و دولت هم آماده تامین زیر ساخت های آن است .
وی فعالیت دفتر بازرگانی ایران در باکو را یادآور شد و گفت: این دفتر مزیت خوبی برای توسعه صادرات است و ضروری است بازار روسیه محور اساسی برای توسعه صادرات غیر نفتی باشد .
در این جلسه مشکلات و نارسایی های صادرات غیر نفتی استان اردبیل بررسی شد.
خبرنگار:یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.