معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: با گسترش تفکر مقاومت در جهان اسلام دشمنان و معاندان ما به شدت دستپاچه و وحشت‌زده شده‌اند.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، سردار محمدرضا نقدی در یادواره شهدای عملیات کربلای چهار و پنج و محله نواب صفوی با محوریت شهید یسری اظهار کرد: عملیات کربلای پنج یکی از درخشان‌ترین و بی‌نظیرترین حماسه تاریخ انقلاب و جنگ تحمیلی است که به دنیا ثابت کردیم که به رغم هم‌افزایی قدرت شرق و غرب با تکیه بر قدرت ایمان دشمن را یک تنه شکست داده و به خواری و ذلت کشانده‌ایم.
وی با اشاره به جزئیات عملیات کربلای پنج و تصمیم حامیان صدام در شکست دادن نیروهای دلاور کشورمان در یک عرصه سخت و نبرد طاقت‌فرسا، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه شوروی، آلمان، فرانسه، آمریکا، چین و همه کشورهای کوچک و بزرگ در این جنگ نابرابر با موشک و تسهیلات نظامی حامی صدام بودند اما رزمندگان اسلام در یک نبرد بی‌نظیر با قدرت ایمانی و ایستادگی و مقاومت در برابر همه طاغوتیان به پیروزی باشکوهی رسیدند.
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عملیات کربلای پنج را از نظر فرمول دفاعی یک پدیده استثنائی در شکستن خطوط مستحکم دشمن خواند و اضافه کرد: با توجه به اینکه برای صدام جبهه شرق و بصره و حفظ آن حیاتی بود و آنها با استفاده از تجارب جنگ‌های جهانی سعی کرده بودند یک آرایش نظامی مستحکمی را در این منطقه به وجود آورند اما رزمندگان ما با عبور از باتلاق و چندین لایه کمین دشمن موفق شدند این خط مستحکم را بشکنند.
نقدی هنرنمایی رزمندگان اسلام را در این فتح‌الفتوح اسباب حیرت دشمنان و حتی دوستداران نظن توصیف کرد و گفت: به دنبال لو رفتن نقشه عملیات کربلای چهار با تیزبینی فرماندهان جنگ قرار شد در این منطقه عملیات کربلای پنج اتفاق بیفتد که به شکل اعجاب‌انگیز رزمندگان اسلام در این صحنه به پیروزی ارزشمندی دست یافتند.
وی عقب‌نشینی راهبردی دشمن را به دلیل وحشت دشمنان از این عملیات یادآور شد و بیان کرد: به دنبال پیروزی رزمندگان در این عملیات دشمنان مجبور شدند برای اولین بار قطعنامه‌ای را که در آن مجازات متجاوزین مشخص شده بود به تصویب برسانند.
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این پیروزی‌‌ها را نتیجه مقاومت و ایستادگی ملت ایران توصیف کرد و افزود: امروز نیز بعد از گذشت سه دهه از این حادثه غرورآفرین ملت ما با صلابت و ایستادگی در رکاب ولایت می‌تواند پیروز تمام میدان‌ها بوده و دشمنان را به معنای واقعی زمین‌گیر کنند.
نقدی خاطرنشان کرد: زهرچشمی که رزمندگان اسلام با اطاعت از ولایت در سخت‌ترین میدان‌ها از دشمنان گرفتند حالاحالاها برای امنیت این کشور کفایت می‌کند و دشمنان به خوبی می‌دانند که هیچ نتیجه‌ای تهدیدها و توطئه‌های آنها به همراه نخواهد داشت.
فرمانده دوران دفاع مقدس قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران را در منطقه و حتی جهان بی‌نظیر دانست و بیان کرد: دشمن با ناامیدی از عرصه تجاوز نظامی به تهدید اقتصادی و فرهنگی تمام عیار روی آورده و ما باید در این عرصه نیز سیاست راهبردی مقاومت خود را پیاده کنیم.
نقدی ادامه داد: مقام معظم رهبری هفت سال است که راهبرد اقتصاد مقاومتی را به مسئولان گوشزد می‌کنند اما برخی مسئولان در اجرای این سیاست تعلل و تاخیر داشته و کارنامه موفقی از خود به یادگار نگذاشتند.
وی افزود: ما در سایه تقویت خط مقاومت بوده که به قدرت موشکی توانمندی دست یافتیم به طوری که حتی موفق شدیم شهرک زیرزمینی موشکی راه‌اندازی کنیم که دشمنان نیز از این توان و قدرت ما در واهمه و هراس هستند.
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اذعان کرد: فرمول مقاومت در سوریه و عراق با نابودی داعش و آزادسازی این دو کشور از لوث گروه‌های تروریستی همچنین پیروزی در لبنان استیصال رژیم صهیونیستی نتیجه داده به طوری که در فلسطین نیز مردم غزه در سایه تحقق این آرمان بلند توانستند بر دشمنان غلبه کنند.
نقدی حفظ فرمول مقاومت را نصرت‌آفرین در مسیر تحقق وعده الهی توصیف کرد و گفت: امروز خوشحال هستیم که پیام انقلاب اسلامی از دورترین نقاط جهان حتی کشورهای آفریقایی به گوش می‌رسد و با تکیه بر این آرمان بلند آمریکا و استکبار به وحشت افتاده و شاهد فررپاشی ابرقدرت‌های پوشالی دنیا آمریکا و حتی رژیم صهیونیستی هستیم.
وی اقتصاد آمریکا را یک اقتصاد به هم ریخته و اوضاع اجتماعی آن را فروپاشیده توصیف و خاطرنشان کرد: روزانه 90 نفر در آمریکا با سلاح گرم کشته می‌شوند و نفرت از آمریکا دنیا را فراگرفته است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نابودی گروهک تروریستی داعش، برملا شدن نقشه تقسیم عراق به کشورهای کوچک و تولید اسرائیل دوم را به همراه حوادث اخیر رخ داده در لبنان و معرفی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل از توطئه‌های جدید آمریکا اعلام و اظهار کرد: در داخل کشورمان نیز آمریکا‌ئی‌ها با سازماندهی نیروهای آموزش‌دیده سعی در ایجاد رعب و وحشت داشتند که تیر آنها نیز در به هم زدن امنیت کشور به سنگ خورد.
نقدی گفت: در حال حاضر 279 رسانه با تحریک آمریکا و انگلیس با تحریک آمریکا و انگلیس علیه جمهوری اسلامی ایران رجزخوانی می‌کنند که تحریک آنها برای برهم زدن تعادل قومیتی در ایران و نظام اجتماعی به هم خورده است.
وی در پایان تصریح کرد: درسی که ما باید از این مجالس و محافل بگیریم این است که با راهبرد مقاومت نباید از حرکت دشمنان و برخی فریب‌خوردگان داخلی و نفوذی‌ها که قصد خسته نشان دادن ملت را دارند ناامید شده و یا بخواهیم از راه رفته خود بازگردیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.