معاون توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: در 16 استان مرزی کشور سند جامع توسعه روستاهای مرزی تهیه و تدوین می‌شود.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، دارابی در نشست توسعه روستایی در شهرستان گرمی اظهار کرد: بعد از مطالعات و جمع‌آوری اطلاعات از مناطق روستایی مرزی تلاش می‌شود تا بر مبنای ظرفیت‌ها و قابلیت‌های هر منطقه روستایی مرزی تصمیم‌گیری برای اجرای طرح‌های مختلف پیش‌بینی شده در این سند فراهم آید.
وی با بیان اینکه در 16 استان مرزی کشور تدوین و تهیه این سند مبنای کار و برنامه‌ریزی و هدفگذاری خواهد بود، خاطرنشان کرد: ما به تناسب شرایط هر منطقه در قالب این سند برنامه‌های توسعه‌ای را طراحی می‌کنیم تا بر همین اساس اشتغال، ماندگاری روستائیان، توانمندی اقتصادی آنها و تقویت برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی شکل گیرد.
معاون توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: اصلی‌ترین هدف و رویکرد در این زمینه رونق‌بخشی به معیشت روستانشینان به ویژه در مناطق مرزی است که می‌تواند نقطه تحول و تحرک خوب در توان‌افزایی ساکنان این منطقه باشد.
دارابی با اشاره به اینکه براساس سند جامع توسعه روستاهای مرزی حمایت دولتی را از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در این مناطق به همراه پرداخت تسهیلات با نرخ سود پائین برای کارآفرینان و صاحبان واحدهای تولیدی به وجود می‌آید، بیان کرد: با توجه به ضعف بنیه اقتصادی روستانشینان مرزی تلاش بر این است تا در کنار تقویت اقتصاد کشاورزی از محل صادرات و فعالیت‌های گمرکی برای ساکنان این مناطق شرایط خوبی فراهم آید تا از این موقعیت استفاده کنند.
وی یکی از رویکردهای دولت تدبیر و امید را توجه جدی به توانمندی روستائیان از طریق اشتغال پایدار و زیست سنتی با تکیه بر منابع ارزشمند موحود در مناطق روستایی و عشایری اعلام کرد و افزود: با تسهیلات و شرایط خوبی که در حمایت از روستائیان به وجود آمده امیدواریم تثبیت روستانشینان به ویژه روستانشینان مرزی را شاهد باشیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.