مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل از بهبود ساختار دامداری‌ها و مرغداری‌های صنعتی استان اردبیل در راستای ارتقای بهره‌وری این واحدها خبر داد. 
صادق صالحی در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: حذف واحدهای سنتی، تامین منابع انسانی و اعتباری بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی و حضور پرررنگ سازمان نظام دامپزشکی در عرصه فعالیت‌ها و بهبود آموزش و ارتقای سطح علمی فعالان بخش دولتی و خصوصی در راستای ارتقای برنامه‌های دامپزشکی در دستور کار است. 
وی با اشاره به اینکه دامپزشکی استان اردبیل در راستای ارتقای شاخص‌ها و فعالیت‌های دامپزشکی تمام تلاش خود را به کار بسته است، خاطرنشان کرد: کاهش میزان پذیرفته‌شدگان دامپزشکی در دانشگاه‌ها و اصلاح ساختار آموزشی، ایجاد ارتباط مناسب بین موسسات تحقیقاتی و نیاز تولیدکنندگان و ... از جمله برنامه‌هایی است که باید از طریق دستگاه‌های ملی پیگیری شود و در این راستا مجموعه دامپزشکی بخش دولتی و خصوصی در استان اردبیل نیز تمام تلاش خود را در راستای رفع محرومیت‌ها به کار بسته است. 
مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل با یادآوری اینکه فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه دامپزشکی در استان اردبیل در راستای مبارزه با بیماری‌های مختلف دام و طیور و تامین غذا و امنیت غذایی جامعه است، تصریح کرد: ارتقای بهداشت عمومی سرلوحه فعالیت‌های دامپزشکی استان اردبیل قرار گرفته که در این راستا اجرای طرح ساماندهی کشتارگاه‌های دام و طیور استان، توسعه و تجهیز مراکز بسته‌بندی گوشت قرمز و مراکز بسته‌بندی و قطعه‌بندی گوشت طیور، تجهیز و توسعه بهداشتی ناوگان حمل دام زنده و ناوگان حمل سردخانه‌دار فرآورده‌های خام دامی اجرایی می‌شود. 
صالحی نقش دامپزشکی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال را نیز یادآور شد و بیان کرد: قطعا فعالیت‌های دامپزشکی در راستای اقتصاد مقاومتی و ایجاد فرصت‌های اشتغالزایی متمرکز شده و اداره دامپزشکی استان اردبیل نیز با تامین بهداشت دام و طیور، آبزیان و زنبور عسل و تضمین سلامت انوع گوشت قرمز و سفید و فرآورده‌های خام دامی برای سفره غذایی مردم سعی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد و نقش خود را در زمینه اقتصاد و اشتغال و تجارت به خوبی ایفا کرده است. 
وی ادامه داد: در صورتی که دامپزشکی نتواند وظایف خود را به خوبی به ثمر برساند قطعا آسیب‌های جدی به صنعت دامپروری که یکی از صنایع مهم اشتغالزاست وارد خواهد شد و علاوه بر از بین رفتن سرمایه‌های دامی ضررهای جبران‌ناپذیری بر پیکره اقتصاد کشور و استان وارد خواهد شد. مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: اگر مورد خاصی از کانون بیماری‌ها در جمعیت دام و طیور و آبزیان و ... شاهد نیستیم نتیجه اقدام به موقع دامپزشکی در پیشگیری و مبارزه با عوامل بیماریزا بوده که باعث تولید دام و طیور سالم، فرآورده‌های خام دامی سالم و بهداشتی در راستای تامین امنیت غذایی جامعه است
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.