به گزارش خبرنگار ایرنا حسین نجف‌زاده روز سه شنبه در حاشیه معارفه رئیس جدید تعزیرات حکومتی بیله سوار افزود: ارزش ریالی این پرونده ها 62 میلیارد ریال برآورد شده است.
وی با بیان اینکه استان اردبیل جزو استان های امن کشورمحسوب می شود ، گفت: در حال حاضر طرح مبارزه با کالاهای قاچاق سلامت محور در اولویت اقدامات مبارزه با قاچاق کالا و ارز می باشد.
نجف زاده افزود: کالاهای سلامت محور قاچاق، کالاهایی هستند که در آزمون‌های استاندارد و یا آزمون‌های سازمان غذا و دارو نمی‌توانند مجوز لازم را کسب کرده و پذیرفته شوند و به همین علت این کالاها از راه قاچاق وارد می‌شوند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: سالانه یک میلیارد و 200میلیون دلار لوازم آرایشی به کشور وارد می‌شود که از این میزان 150میلیون دلار فقط از راه قانونی وارد و بیشتر لوازم آرایشی موجود با مارک‌ها و برندهای خارجی مختلف غیرقانونی و تقلبی و قاچاق هستند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه از تعداد کل پرونده های قاچاق کالا و ارز در استان 20 درصد پرونده ها متعلق به شهرستان بیله سوار است ، تعداد پرونده های قاچاق کالا در این شهرستان را 127 فقره عنوان کرد.
بیله سوار مغان در 175 کیلومتری شمال اردبیل و در منطقه مرزی با جمهوری آذربایجان واقع است.
خبرنگار: مینا میرقاسمی**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
3006/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.