سرهنگ علی اصلان زاده روز چهارشنبه افزود: بدنبال گزارش واصله پلیس 110 از حفاری غیر مجاز در حوالی شهر نیر بازرسان به این محل اعزام شدند.
او گفت: پس از بررسی ها مشخص شد سه حفار غیر مجاز به همراه یک دستگاه خودرو پژو در منطقه ای قصد حفاری غیر مجاز دارند که به محض اطلاع هر سه دستگیر شده و تحویل مراجع قضایی شدند.
به گزارش ایرنا از میراث فرهنگی اردبیل ، وی به ضبط ادوات حفاری این افراد نیز اشاره کرد و افزود: بر اساس قوانین با این افراد برخورد می شود.
سرهنگ اصلان زاده از شهروندان خواست در صورت مشاهده حفاری غیر مجاز و یا تخریب آثار تاریخی مراتب را سریع به یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان محل سکونت خود اطلاع دهند.
شهرستان نیر با داشتن هفت منطقه نمونه گردشگری از مجموع مناطق گردشگری استان اردبیل با آثار فراوان باستانی ، تاریخی ، آب های گرم و سرد و مناظر و چشم انداز های طبیعی ، آب و هوای بسیار مطبوع و واقع شدن در دامنه های سر سبز سبلان شهرستان نیر در 30 کیلومتری جنوب اردبیل و در مسیر جاده ترانزیتی اردبیل ، سراب واقع شده است.
نیر از طرف شمال به مشگین شهر ، از جنوب به شهرستان کوثر (گیوی) ، از شرق به بخش مرکزی هیر اردبیل و از غرب به شهرستان سراب و میانه محدود می شود. پل تاریخی قرمز (قرمیزی کورپی) بر روی رودخانه آغلاغان یا نیرچائی مربوط به دوره صفوی که در بافت مرکزی شهر ، بقعه کورائیم در روستای کورائیم متعلق به قرن هفتم هجری در 40 کیلومتری نیر ، کاروانسرای شاه عباسی یا رباط سنگی در 10 کیلومتری غرب درکنار جاده قدیم نیر ، سراب ، دهکده های صخره ای اباذر ، گلستان با فضاهای معماری خاص در 5/9 کیلومتری جنوب نیر ، غار فرهاد یا فرهاد کهلی در 17 کیلومتری غرب نیر ، آیی قالاسی و آب معدنی بوشلی در پنج کیلومتری غرب نیر ، سنگ افراشته های دوران باستان در 17 کیلومتری روستای میمند و شمال نیر تپه قلعه یئری در روستای دابانلو 53 کیلومتری جنوب شرقی نیر ، آب معدنی حمام و قبرستان قره شیران در 10 کیلومتری جنوب نیر ، دژ و پناهگاه زیرزمینی گلستان در 12 کیلومتری شمال شرق نیر ، استخر و دژ بوینی یوغون در دهکده کورعباسلو ، چشمه های جوشان و دیدنی بولاغلار در یک کیلومتری شمال نیر قرار دارد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.