محمد شهبازعلیزاده مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی نمین روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در جریان نشستی که با روسا و نمایندگان شرکت های چینی در حاشیه نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری ایران و چین در محل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب تهران برگزار شد، طرف چینی خواستار سفر به استان و آشنایی با ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی نمین شد.
وی بیان کرد: قرار شد هیاتی متشکل از سرمایه گذاران و مدیران شرکتهای معتبر چینی از استان اردبیل بازدید کرده و ازنزدیک با فرصت های سرمایه گذاری استان آشنا شوند.
وی اضافه کرد: این سفر برای رونق وایجاد اشتغال در استان اردبیل و نیز منطقه ویژه اقتصادی نمین حائز اهمیت بوده و در صورت حصول توافق می توان همکاری مشترکی در زمینه های صادرات و واردات، ارایه خدمات ترانزیتی و ترانشیپ و سرمایه گذاری صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی با چینی ها داشته باشیم .
وی اضافه کرد: در نشست با طرف چینی اعلام شد که با توجه به پتانسیل های فراوان اقتصادی ، زمینه های همکاری فراوانی برای همکاری با شرکت های چینی در منطقه ویژه اقتصادی نمین وجود دارد.
وی اضافه کرد: استان اردبیل استعداد های بی نظیری برای سرمایه گذاری در زمینه های مختلف گردشگری ، کشاورزری و صنعتی و معدنی بخصوص صنایع تبدیلی دارد که منطقه ویژه اقتصادی نمین به دلیل دارا بودن شرایط خاص و امتیازات فراوان می تواند فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران خارجی بخصوص کشور چین باشد.
او گفت: شرکت های خارجی می توانند با بهره گیری از نیروی کار متخصص و کارآمد و با انگیزه منطقه ، کالاهایی با کیفیت و قابل رقابت در بازار های جهانی تولید کنند و حتی با استقاده از قابلیت جوانان تحصیل کرده استان محصولات بدیع و دانش بنیان به بازار های مصرف عرضه نمایند.
شهبازعلیزاده ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی نمین نیز به دلیل مزایای قانونی مختص مناطق ویژه و دسترسی به بازار بزرگ قفقاز وحتی کشور روسیه و نیز وجود مواد اولیه با کیفیت در استان می تواند فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه گذاران خارجی فراهم کند و به دلیل آشنایی اغلب شرکت های چینی با بازار ایران این منطقه قادر است زمینه های همکاری اقتصادی بسیاری با کشور چین فراهم آورد.
منطقه ویژه اقتصادی نمین با وسعت 2 هزار و 55 هکتار در چهار پلاک ثبتی در پشت فرودگاه اردبیل در حوزه استحفاظی شهرستان نمین واقع شده است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6016/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.