نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: روحیه نیت و کار خالصانه برای خدا فارغ از دریافت پست و مقام باید در کشور احیا شود
.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، علی مطهری در همایش جنبش دانشجویی در دانشگاه محقق اردبیلی به مناسبت روز دانشجو با تبریک میلاد رسول اکرم (ص) و هفته وحدت اظهار کرد: علی (ع) مظهر و الگوی اساسی وحدت اسلامی برای تمام امت‌های جهان است و نوع رفتار ایشان در موضوع خلافت و کنار آمدن با دشمنان سرسخت دوران خودشان مکتب بزرگ انسان‌سازی است.
وی با اشاره به اینکه دستور صریح و اکید پیامبر اکرم(ص) در روز عید غدیر خم و دو و نیم ماه قبل از رحلت جانسوزشان به خلافت رسیدن علی(ع) بود اما مخالفان از این کار امتناع کرده و جلوی این تصمیم و دستور صریح رسول اکرم ایستادند اما حضرت علی(ع) در مقابل این عمل هیچ موضع منفی از خویش نشان ندادند و به صراحت اعلام کردند اگر ضرری متوجه من نشود و وحدت اسلامی حفظ شود بنده در مقابل این عمل قیام نمی‌کنم تا وحدت امت‌های اسلامی حفظ شود.
نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی مساله وحدت را اصلی‌ترین نیاز کشور در حال حاضر اعلام کرد و گفت: امروز اصل وحدت نیاز ضروری جامعه ماست چچر که در شرایطی قرار داریم که آمریکا، اسرائیل، عربستان و .... به دنبال به زانو درآوردن ما و شکست انقلاب هستند و وحدت و همگرایی تمام گروه‌های سیاسی و اقشار مختلف جامعه ضرورت تردیدناپذیر ماست.
مطهری با اشاره به اینکه ما نیازمند خلوص و تقوای ابتدای انقلاب در کشور هستیم، تصریح کرد: ما باید این خلوص نیت و کار از جان و دل و احیای نهضت اسلامی را در کشور به عینه شاهد باشیم و فارغ از دغدغه پست و مقام و ... کار برای خدا را برای نجات کشور از این بحران‌ها رواج دهیم.
وی ایجاد همبستگی و همدلی در کشور و انقلاب اسلامی را کابوس استکبار جهانی اعلام کرد و بیان کرد: تجربه ثابت کرده است وحدت ملی در داخل ایران نقشه‌ها و خدعه‌های نظام استکبار را در همه ادوار به هم زده و از سوی دیگر هرقدر به سمت تفرقه و تشتت آرا حرکت کنیم به همان میزان شکست را نصیب کشور خواهیم کرد.
 
موحد واقعی کافر به ماسوی و مومن به حق باشد

فرزند شهید مرتضی مطهری در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک میلاد نبی مکرم اسلام اظهار کرد: ما متاسفانه توجه لازم را به سیره و روش پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار نداریم و ظلمی که در برخی از موارد به ائمه و قرآن وارد می‌شود غیرقابل تحمل است.

مطهری با اظهار تاسف از اینکه قرآن را که نسخه شفابخش تمام بشریت است تنها برای مجالس و مراسمات ختم محدود کرده‌ایم، گفت: اینکه تصور شود قرآن چیزی فراتر از درک بشریت است و هیچکس غیر از ائمه معصوم قادر به درک آن نیست ظلم در حق این کتاب عظیم است.
وی دعوت پیامبر اکرم (ص) به دین مبین اسلام را از نوع رحمت و مودت اعلام کرد و افزود: دعوت پیامبر اکرم به دین اسلام از روز اجبار نبود و حسن ابتدا و حسن انتهای بسیار زیبایی در دعوت ایشان به دین اسلام نهفته بود که همین نقطه قوت رفتار پیامبر (ص) با مردم دوران خود بود.
نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات دعوت به مرام‌ها، مسلک‌ها و شیوه‌ها را با زبان خاص بسیار مهم دانست و بیان کرد: در دعوت به یک امر مهم باید فکر و اندیشه خلاق وجود داشته باشد و بیان کننده امر دعوت باید اجماعی از مجموع دانش‌ها، تصمیمات و دارای بیان شیوا و بلیغ باشد.
مطهری با یادآوری اینکه دعوت پیامبر اکرم (ص) به اسلام با بیان عبارت قولوا لا اله الا الله تفلحوا شروع شده و این عبارت دارای بار معنایی فراوانی است، اضافه کرد: قدرت سلب و ایجاب در این عبارت به وفور یافت می‌شود و حضرت محمد(ص) با بیان این عبارت ابتدا از راه درست و نرم وارد دل‌ها شده و آنان را به پذیرش امر الهی سوق دادند.
وی گفت: این عبارت سرشار از معنای آزادی و آزادگی است و نشان می‌دهد پیامبر اکرم (ص) در دعوت خود به حق به آزادی و آزادگی مردم بیش از هر چیز دیگر بها داده و بیانگر این است که اسلام آوردن و پذیرش دین منافاتی با آزادی و آزادگی ندارد و در واقع این همان معنای دموکراسی و بها دادن به شخصیت والای انسانی است.
نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی بنده و برده بودن را شایسته انسان ندانست و اظهار کرد: در جامعه‌ای که بردگی و بندگی مردم ر آن موج بزند هیچگاه راه آزادی را طی نخواهد کرد و مردم آن نیز مردمی دست و پا بسته و مطیع خواهند بود که اصلا مورد پسند پیامبر اکرم(ص) نبود.
مطهری مبانی آزادی در اسلام را یادآور شد خاطرنشان کرد: آزادی اجتماعی در تمامی حرکت‌ها و رفتار و سلوک پیامبر اکرم (ص) موج می‌زد و این همان سیره و روشی است که باید امروز در جامعه ما تسری یافته و خود را نشان دهد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.