به گزارش ایرنا ، فریبا محمدلو روز سه شنبه در جلسه کارگروه بانوان و خانواده فرمانداری مشگین شهر از تشکیل ستاد دیه ویژه بانوان در استان خبر داد و افزود: این ستاد با هدف کمک به زنان زندانی جرایم غیرعمد و معسر راه اندازی شده است.
وی گفت: اخیرا با پرداخت یک میلیارد ریال از محل این ستاد 6 بانوی زندانی از حبس آزاد شده اند.
او اظهار کرد: تاکنون 250 کارگاه تاب آوری بانوان با هدف کاهش آسیب های اجتماعی در مناطق مختلف استان بویژه حاشیه شهرها راه اندازی شده است.
محمدلو افزود: در حوزه سلامت بانوان نیز طبق تفاهم نامه موجود بین دانشگاه علوم پزشکی و استانداری اردبیل طرح غربالگری بانوان شهر اردبیل جهت پیشگیری از انواع بیماری ها بویژه سرطان آغاز شده و این طرح در سایر شهرستان های استان نیز اجرایی می شود.
وی همچنین از نصب سیست های ایمنی در سرویس های دانش آموزان خبر داد و گفت: با نصب این سیستم خانواده ها به راحتی می توانند از طریق گوشی همراه از مختصات جغرافیایی سرویس های مدارس در سطح شهر اطلاع حاصل کنند.
وی با بیان اینکه امسال تسهیلات مناسبی از محل صندوق کارآفرینی امید برای بانوان در نظر گرفته شده اظهار کرد: نمایشگاه دایمی توانمندی های بانوان استان در اردبیل راه اندازی می شود.
میرعلی رحیمی زاد ، فرماندار مشگین شهر نیز در این جلسه با تاکید بر نقش بانوان در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی گفت: امسال 620 میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح اشتغال فراگیر ، 320 میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح اشتغال روستایی و مبلغ قابل توجهی نیز از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به این شهرستان تخصیص یافته است.
او افزود: بانوان می توانند با جذب اعتبارات یاد شده نقش مهمی در اشتغال و تولید داشته باشند.
حجت الاسلام طالبی ، امام جمعه رضی هم در سخنانی بر الگوگیری بانوان از ائمه معصومین تاکید کرد و خواستار حمایت بیشتر از بانوان بویژ زنان سرپرست خانوار شد.
در سال گذشته 286 زندانی معسر و محکوم مالی با پرداخت بیش از 100 میلیارد ریال توسط خیرین و گذشت شاکیان با همت ستاد دیه استان اردبیل از زندان رهایی یافته و به آغوش خانواده های خود بازگشتند.
در زندان های استان اردبیل 630 محکوم مالی غیرعمد با محکومیت مالی 900 میلیارد ریال در انتظار آزادی بسر می‌برند.
خبرنگار: جواد دهقانی ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7117/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.