به گزارش ایرنا ، سرپرست معاونت فناوری مرکز رشد فرآورده ‌های گیاهی جهاد دانشگاهی استان اردبیل روز سه شنبه در هجدهمین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار استان اردبیل افزود: قطره گیاهی 'دامپرلی' دارای خاصیت قوی ضدمیکروبی و ضد باکتری است و موجب تخلیه سینوس ‌ها می‌شود و به مدت 6 ماه از استقرار و ورود میکروارگانیسم‌های عامل سینوزیت جلوگیری می‌کند.
مهران محمدی رفع آلرژی های فصلی، سردردهای میگرنی و برونشیت را از دیگر کاربردهای این قطره گیاهی نام برد و اظهار کرد: این محصول کاملا طبیعی و تهیه شده از گیاهان دارویی سیاهدانه، رزماری و زیتون می باشد و موجب گشادی رگ ها، رفع اختقان، خلط آوری، دفع عفونت و عوامل بیماری زا می شود.
او افزود: این دارو مشابه خارجی ندارد و در سال 2017 موفق به اخذ مجوز IRCT از سازمان بهداشت جهانی شده و در سال جاری گزارش نهایی آزمایش‌ های بالینی که در بیمارستان ‌های دولتی بر روی 300 بیمار انجام گرفت و به دانشگاه علوم پزشکی ایران و سازمان غذا و دارو ارائه شد.
سرپرست معاونت فناوری مرکز رشد فرآورده ‌های گیاهی جهاد دانشگاهی استان اردبیل از استقرار 15 شرکت پژوهشی با 24 طرح فناورانه در این مرکز خبر داد و گفت: در این نمایشگاه 7 واحد فناور مستقر در این مرکز با 12 محصول فناورانه حضور دارند و از 2 محصول دانش بنیان دامپرلی و رقیق کننده گیاهی انجماد اسپرم آن در مراسم افتتاحیه رونمایی شد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.