به گزارش ایرناف عظیم دشتی روز شنبه در جلسه کارگروه اشتغال وسرمایه گذاری شهرستان نمین افزود: در سال 95 این مبلغ 28 میلیارد ریال بود اما امسال رشد قابل توجهی
داشته است .
وی با بیان اینکه 5 هزار و 600 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال فراگیر به استان اردبیل تسهیلات اشتغال فراگیر به استان اردبیل اختصاص یافته است ، بیان کرد: این تسهیلات یارانه دار بوده و با سود بازپرداخت 18 درصد به متقاضیان و تعاونی های درخواست کننده پرداخت می شود.
وی افزود: این تسهیلات برای استفاده صاحبان صنایع، دانشجویان جویای کار در مناطق محروم، روستاهای مرزی و شهرهای کمتر از 10 هزار نفر تعیین شده است.
مدیرکارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان در خصوص چگونگی اختصاص این تسهیلات اظهار داشت: افراد و صاحبان صنایع درخواست خود را از طریق ادارات کل کار،صنعت ، معدن و تجارت،میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی به دبیرخانه ارسال و پس از تصویب در شورای عالی اشتغال به بانکهای عامل ابلاغ میشود.
فرماندار نمین هم در این جلسه با بیان اینکه سهم هر شهرستان از تسهیلات اشتغال فراگیر 6 درصد است افزود :بیش از 330 میلیارد ریال از محل این تسهیلات به شهرستان نمین اختصاص یافته است.
عبدالعلی پوراظهار داشت:در سال 95 طرح های اشتغال شهرستان نمین به ارزش 90 میلیارد ریال برای استفاده از تسهیلات اشتغال روستایی به بانکهای عامل معرفی شده است.
وی با بیان اینکه درصد قابل توجهی ا ز صنایع تولیدی و کارخانجات استان اردبیل در محدوده شهرستان نمین واقع شده است گفت:باید سهم شهرستان نمین از تسهیلات اشتغال فراگیر از میزان فعلی بیشتر شود.
فرماندار نمین با اشاره به اینکه تسهیلات مشاغل خانگی اغلب در بین اقشار ضعیف و کم درآمد مورد استقبال قرار می گیرد افزود:به دلیل فعالیت فعالان صنایع دستی در این شهرستان باید سهم شهرستان از محل تسهیلات مشاغل خانگی افزایش پیدا کند.
نمین در 30 کیلومتری شرق اردبیل واقع است.
خبرنگار: ساسان رحمتی ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
7120/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.