به گزارش روز جمعه ایرنا ، قاسم رحیمی در جلسه بررسی مشکلات طرح های اقتصادی شهرستان نیر افزود: از فرمانداران شهرستان های استان انتظار می رود در خصوص اعلام طرح های اشتغال زا در قالب شیوه نامه تبصره 18 قانون بودجه سال 96 اقدام کنند.
او اظهار کرد: بر اساس شیوه نامه تبصره 18 قانون بودجه سال 96 اعتبار تسهیلاتی اشتغال زا در اختیار بانک های کشاورزی، ملی، سپه، رفاه کارگران، ملت، صادرات، تجارت وتوسعه تعاون قرار گرفته و مسوولان این بانک ها مکلف به پرداخت تسهیلات به متقاضیان مجری طرح های تولیدی و اشتغالزا در استان که از سوی کارگروه های اشتغال و سرمایه گذاری معرفی می شوند، هستند.
وی بیان کرد: نرخ سود بانکی تسهیلات اشتغال زا 18 درصد بوده و به تناسب ارائه تسهیلات به مناطق شهری و روستایی 2 تا 7 درصد کارمزد این تسهیلات به صورت یارانه از سوی دولت به بانک ها پرداخت خواهد شد.
رحیمی اظهار کرد: از فرمانداران شهرستان های استان اردبیل انتظار می رود به عنوان متولیان اصلی خوراک دبیرخانه اشتغال را تامین کنند و در زمینه اعلام طرح های اشتغال زا در قالب شیوه نامه تبصره 18 قانون بودجه سال 96 نیز اقدام کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل افزود: طرح های ارائه شده از سوی متقاضیانتا 2 هفته در کارگروه های اشتغال و سرمایه گذاری بررسی و به بانک های عامل معرفی شوند.
استان اردبیل با نرخ بیکاری 12درصد از جمله استان های سطح اشتغال پایین و بیکاری بالا محسوب می شود و به گفته کارشناسان اجرای طرح های کسب و کار در بخش های توریسم ، صنایع دستی ، صنایع لبنی و صنایع پلاستیک و فلزی در کاهش بیکاری آن بسیار موثر است.
خبرنگار: شهرام اصالت ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7116
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.