به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری بیله سوار ، آرام حلیم روز چهارشنبه افزود: در سال های اخیر استقبال کشاورزان از کشت این محصول در بیله سوار افزایش یافته است.
وی گفت: این محصول کم آب ‌بر است و کشت کلزا در کنار تامین روغن و کنجاله افزایش محصول غلات را برای کشاورزان دارد و سبب حفظ خاک و مواد غنی آن می‌شود.
حلیم اظهار کرد: شهرستان بیله سوار در کشت محصولات روغنی جز شهرستان های فعال کشور بوده و پیش بینی می‌شود با توسعه همه ‌جانبه اراضی و سطح زیر کشت این محصولات بتوان در آینده ظرفیت را در این زمینه ارتقا داد.
فرماندار بیله سوار با تاکید بر اینکه اهتمام به کشت کلزا در کاهش واردات روغن موثر است گفت: کلزا یکی از محصولات استراتژیک در کشور است و سیاست های حمایتی از کشت این محصول اجرا می شود.
او افزود: کشت کلزا می تواند در تناوب با زراعت گندم و جو قرار گیرد که دارای پتانسیل عملکرد بالا بوده و در بین دانه های روغنی از درصد روغن بالایی برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه میزان برداشت کلزا در هر هکتار 2 تا 2.5 تن است گفت: با استقبال کشاورزان شهرستان سال گذشته چهار هزار و 600 تن کلزا از کشاورزان این شهرستان خریداری شد و امسال پیش بینی می شود بیش از هفت هزار تن کلزا از کشاورزان خریداری شود.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل واقع است. این شهرستان به همراه پارس آباد مغان مهم ترین مرکز تولید محصولات کشاورزی استان بویژه در تولید گندم و حبوبات می باشد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.