رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست بیله سوار گفت: این صیادان متخلف که اقدام به صید غیرمجاز 48 قطعه از انواع ماهیان عادی و حمایت شده کرده بودند، توسط ماموران یگان حفاظت بیله سوار دستگیر شدند.
بهنام برزگر روز سه شنبه افزود: از این افراد چند رشته تور دامی ضبط شده و متخلفان برای طی مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
او گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، تعداد 22 رشته تور دامی غیرمجاز به طول حدود 2 هزار متر از کانال های آبرسانی حوزه بیله سوار و جعفرآباد که بصورت غیرمجاز تله گذاری شده بودند جمع آوری شد.
شهرستان بیله سوار در قسمت شمالی استان اردبیل و هم مرز کشور آذربایجان دارای منابع آبی منشعب از رود ارس و رودخانه مرزی بالهارود بوده و با توجه به تعدد کانالهای آبرسانی کشاورزی در این منطقه، زیستگاه انواع آبزیان عادی و حمایت شده از جمله کپور و زردپر است.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل ، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اردبیل هم گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست اردبیل با همکاری نیروی انتظامی شهرستان نیر پنج شکارچی غیر بومی و متخلف را در اطراف یکی از روستاهای شهرستان نیر دستگیر کردند.
محمد مجرد افزود: از این شکارچیان که بدون داشتن پروانه شکار اقدام به شکار کرده بود، لاشه 5 سر خرگوش به همراه یک قبضه اسلحه ساچمه زنی مجاز و 60 عدد فشنگ ساچمه زنی کشف و ضبط شد.
پرونده این افراد برای طی مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شد.
وی از دوستداران حیات وحش خواست هر گونه تخلف در حوزه محیط زیست را از طریق شماره تماس ارتباطات مردمی 1540 گزارش دهند.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.