به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار محمد درخشان روز پنجشنبه در مجمع انتخاباتی هیات جودو استان اردبیل افزود: امروز بسیاری از قوانین جودو در دنیا عوض شده اما متاسفانه مربیان ما هنوز از قوانین و تکنیک های گذشته استفاده می کنند.
وی با اشاره به اینکه از سال 2008 میلادی تغییرات زیادی در رشته ورزشی جودو در دنیا اتفاق افتاده است، اظهار کرد: تاکنون از 64 تکنیک مورد استفاده در جودو کاربرد بیش از 30 تکنیک حذف شده و لازم است برای رسیدن به جایگاه حقیقی خود در دنیا مربیان از آخرین قوانین و تغییرات این رشته ورزشی آگاهی داشته باشند.
وی آگاهی و به روز بودن داوران جودو یاد آور شد و بیان کرد: ایستایی در جودو معنا ندارد و تغییر و تحول در آن ادامه دارد و باید فعالان این رشته ورزشی برای موفقیت در میادین دانش و آگاهی خود را به روز کنند.
وی اضافه کرد: ما شاهد استفاده مربیان، داوران و ورزشکاران کشور از قوانین و فنون تاریخ گذشته و ابتدایی هستیم در حالی که فدراسیون جهانی نرمش زیادی در مقررات و قوانین داشته است.
درخشان با بیان اینکه زمانی ما چندین سال از دنیا عقب مانده بودیم، گفت: حتی رنگ لباس و رنگ تشک مسابقات جودو عوض شده بود و ما با همان لباس قبلی در تشک های قدیمی مسابقه برگزار کرده و در رقابت ها شرکت می کردیم.
رئیس فدراسیون جودو، جوجیتسو و کوراش افزود: فدراسیون به دنبال احیای این رشته ورزشی در همه استانهای کشور است تا ایران به جایگاه شایسته خود در دنیا دست یابد.
وی اظهار کرد: بنا به دلایلی رشته‌های جوجیتسو و کوراش در سالهای اخیر تحت نظر فدراسیون جودو قرار گرفته که هر کدام از آنهارشته ورزشی جدایی می باشد و اختلاط آنها با جودو درست نیست.
وی ادامه داد: احتمال اینکه در ماه‌ها یا سالهای آینده با تصمیم وزارت ورزش و جوانان هر کدام از این رشته‌ها مستقل شده و یا از فدراسیون جودو جدا شوند وجود دارد.
در مجمع انتخاباتی هیات جودو استان اردبیل که دو نفر کاندیدا داشت اسدالله محقق با کسب 13 رای از 17 رای ماخوذه به مدت چهار سال به عنوان رئیس هیات جودو استان اردبیل انتخاب شد.
خبرنگار: نعمت محسن زاده** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.