یوسف خدادادی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بیکاری منشا بسیاری از آسیب های اجتماعی و جرائم از جمله خشونت، اعتیاد، طلاق، تکدی گری و سرقت است و براین اساس دستگاه قضایی از سرمایه گذاران و کارآفرینان حمایت می کند.
وی با بیان اینکه تنها راهکار ایجاد اشتغال جذب سرمایه است، اظهار کرد: متاسفانه استان اردبیل در جذب سرمایه و سرمایه گذاران یکی از استان های ضعیف کشور است و به این دلیل نرخ بیکاری در استان 15 درصد می باشد در حالی میانگین آن در کشور 12 درصد است.
وی اظهار کرد: ایجاد اشتغال به تنهایی از عهده دولت خارج است و اگر مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری آنها نباشد گره اشتغال استان گشوده نمی شود.
وی مهمترین مانع سرمایه گذاری در استان را نگاه منفی و تنگ نظرانه به سرمایه گذاران عنوان کرد و ادامه داد: باید همه به سرمایه گذار نگاه مثبت داشته باشند تا آنها با رغبت در بخش های مختلف سرمایه گذاری کنند تا شاهد توسعه و پیشرفت منطقه باشیم.
وی اضافه کرد: در این راستا و برای حمایت از سرمایه گذاری و کاهش آمار بیکاری و ناهنجاری های اجتماعی در استان از سال 93 کمیته حمایت قضایی تشکیل شده است و تاکنون موانع و مشکلات 256 واحد تولیدی بررسی و حل شده است.
خدادادی گفت: باید با کار فرهنگی نوع نگاه همه مردم و مسئولان به سرمایه گذار واقعی تغییر کند و در مقابل آنها سنگ اندازی و بهانه گیری نشود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل افزود: جذب سرمایه و سرمایه گذاری نوعی امنیت است و در کاهش آسیب های اجتماعی نقش مهم و بسزایی دارد.
خبرنگار: نعمت محسن زاده**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
6130/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.