مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از پیش بینی افزایش شدت باد تا حوالی ظهر فردا در اردبیل و برخی از شهرستانهای استان را 108 کیلومتر و بر ساعت و بیشتر را اعلام کرد.   علی دولتی مهر در گفتگو با خبرنگار ایسنا منطقه اردبیل با بیان این مطلب گفت: بر اساس نقشه های پشتیبانی هواشناسی از امروز تا عصر فردا شاهد وزش بادهای شدید در شهرتانهای مشگین شهر، سرعین، نیر، اردبیل، نمین و گرمی با سرعت 15 تا 24 متر برثانیه  خواهیم بود بطوریکه از سمت جنوب غربی در نوسان بوده و حداکثر سرعت باد در این شهرستانها به 30 متر برثانیه در حوالی ظهر فردا خواهد رسید.   به گفته دولتی مهر سرعت باد هم اکنون در اردبیل 50 کیلومتر برساعت و در مناطق مرکزی استان بین 54 تا 86 کیلومتر برساعت است.
مدیرکل هواشناسی اردبیل اضافه کرد: شدت وزش باد در این مدت می تواند به مبلمان شهری و تاسیسات برون شهری و روستایی خسارت وارد کند بطوریکه که این موضوع را طی اخطاریه ای به مدیرت بحران استان اعلام کرده ایم تا پیشگیری لازم را در این زمینه انجام دهند. 
به گفته وی لازم است در بخش مدیریت کشاورزی کنترل و بازدید بادشکن در اطراف مزارع، حفاظت از گل وگیاه در فضای بسته ( تقویت سقف های موقت و روکش نایلونی خزانه های کشاورزی ( گلخانه ای )، محافظت از کندوهای زنبور عسل، رعایت عدم سمپاشی و محلول پاشی مورد توجه قرار گیرد. 
دولتی مهر با اشاره به بخش مدیریت شهری نیز یادآور شد: ضروری است مردم به هنگام وزش بادهای شدید و در تردد غیر ضروری در جاده های برون شهری و رعایت حداکثری مقرارت رانندگی را داشته باشند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.