سورنا رحیم پور کودک 15 ماهه اردبیلی توانایی خواندن کسب کرد. 
الناز جوانشیر مادر سورنا رحیم پور در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه اردبیل با تائید این خبر، گفت: سورنا بار اول در سن 4 ماهگی کلمات بابا و ماما را صدا کرد، گفت: وی همچنین با توجه به اینکه بدنش 4-3 ماه زودتر به تعادل رسید، در سن 9 ماه و 20 روزگی نیز اولین قدم‌هایش را انداخت. 
وی افزود: سورنا نسبت به اشیای پیرامون خود کنجکاو است و از یک سالگی برای باسواد شدن عجله دارد و کلماتی مثل دست، کلاغ، ماه و غیره را می‌خواند. 
جوانشیر ادامه داد: 5 روز از سن یک سالگیش گذشته بود که به طور اتفاقی متوجه این قضیه شدم، جلوی یک مغازه بودیم که سورنا گفت دست و من دیدم که روی شیشه همان مغازه نوشته شده دست نزنید. این کلمه را دوباره در خانه روی کاغذ نوشتم دیدم که می‌تواند بخواند. 
وی با بیان اینکه این موضوع ممکن است ژنتیکی باشد؛ چراکه دایی سورنا هم دارای ضریب هوشی بالا است، گفت: متاسفانه در کشور ما برای بچه‌های زیر 3 سال برنامه‌ای وجود ندارد که بچه‌هایی مثل سورنا تحصیل را زودتر شروع کرده و پیشرفت کنند. 
جوانشیر همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه آیا مرجعی رسمی توانایی سورنا را تائید کرده است یا نه؟، گفت: در حال حاضر در فکر این هستیم که سورنا را به روانشناس ببریم، همچنین برای تست هوش نیز اقدام خواهیم کرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.