سرپرست استانداری اردبیل گفت: نباید اجازه دهیم تا کانون های قدرت و ثروت با دست درازی به سازمان استاندارد نسبت به تولید و عرضه بی کیفیت محصولات اقدامی عملی انجام دهند
.

به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، اقبال عباسی در مراسم گرامیداشت روز جهانی استاندارد در اردبیل اظهار کرد: اجباری کردن موارد و موازین استاندارد ملی و حتی بین المللی باید در دستور کار تمام دستگاه ها، واحدهای تولیدی و صنعتی قرار گیرد تا هیچکس نتواند با استفاده از رانت قدرت و ثروت به این حوزه وارد شده و معادلات جهانی و بین المللی را به هم بزند.
وی با بیان اینکه سه امر مهم در حوزه استاندارد باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: در وهله اول بازمهندسی استاندارد مورد توجه و تاکید است چرا که امروز یکی از مشکلات جدی حوزه صنعت بازاریابی و برندسازی است که در اقتصاد ایران با تکیه بر استانداردهای ملی و جهانی می توان تا حدودی این مشکل را برطرف کرد.
سرپرست استانداری اردبیل ضرورت تدوین استاندارد ملی در همه حوزه ها و واحدهای  تولیدی و خدماتی را یادآور شد و بیان داشت: در کنار آن باید رعایت استاندارد به یک ادبیات مشترک در بین همه تبدیل شود و سعی کنیم تا کالای بدون استاندارد خریداری نکنیم.
عباسی اهمیت فراگیر شدن ادبیات استاندارد و فرهنگ مصرف کالاهایی با استاندارد ملی و حتی جهانی را یادآور شد و گفت: در این زمینه امر آموزش، تدوین و ترویج استاندارد ملی باید مورد توجه نهادها و دستگاه های آموزشی و فرهنگی قرار گرفته و در این زمینه گام های جدی برداشته شود.
وی از مدیران و کارشناسان حوزه استاندارد خواست تا نسبت به تدوین استاندارد در همه بخش ها از تولید کالا گرفته تا خدمات و فعالیت های اجتماعی فرهنگی اقدام کنند.
عباسی افزود: اجباری کردن این امر مانع از دستکاری ها و همچنین برخی سوء استفاده ها خواهد شد.
وی به موضوع غیر استاندارد بودن برخی از خودروها نیز اشاره کرد و گفت: معلوم نیست عده ای با ادامه این فعالیت ها و تولید خودروهای بی کیفیت می خواهند به کدام هدف و مقصد برسند در حالی که این شرایط بازی کردن با جان مردم است.
سرپرست استانداری اردبیل از سازمان استاندارد خواست تا در امر نظارت خود در این باب کوتاه نیامده و با رانت خوارها و کانون های ثروت و قدرت که در برابر نظام استاندارد ایستاده اند مقابله کرده و به تقویت بنیه آموزشی و پژوهشی و مطالعاتی خود کمک کنند.
عباسی اهمیت رعایت استاندارد را در صادرات نیز یادآور شد و گفت: یکی از واحدهای تولیدی استان به دلیل نداشتن استاندارد جهانی از فروش محصولات خود به روسیه محروم بود که اخیرا با رعایت استانداردها و موازین بین المللی و جهانی صادرات خود را آغاز کرده که این خود توفیقی بزرگ برای استان اردبیل محسوب می شود.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.