رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: جهاددانشگاهی، آماده همکاری با دانشگاه جامع علمی کاربردی استان در راه اندازی کلینیک آموزش‌های مهارتی با حضور متخصصین خبره است. 
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، مهران اوچی اردبیلی در دیدار با رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان، خاطرنشان کرد: بر اساس نتایج طرح تحقیقاتی مطالعه امکان سنجی احداث پارک علمی و شهرک فناوری استان اردبیل اجرایی در جهاددانشگاهی، ایجاد و توسعه مراکز علمی و فناوری در استان اردبیل از ضروریات است. 
 وی از تحصیل 400 داشجو در 9 رشته تحصیلی در مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی شعبه اردبیل خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر این مرکز با یک هزار و 200 مترمربع فضای آموزشی مناسب، دو سایت کامپیوتری و بهره گیری از مدرسان مجرب، به دانشجویان ارائه خدمات می کند. 
 رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل به کسب رتبه دوم استانی و 43 کشوری توسط این مرکز در فعالیت های فرهنگی اشاره و خاطرنشان کرد: مراکز آموزش علمی کاربردی استان اردبیل می توانند با معرفی رابط خبری نسبت به انعکاس فعالیت‌ها و معرفی توانمندی و پتانسیل‌های خود در خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اردبیل وابسته به جهاددانشگاهی اقدام کنند.   اوچی اردبیلی، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) را از مراکز مورد وثوق در کشور عنوان و تصریح کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی استان می تواند برای نیازسنجی در مورد رشته‌های مورد نیاز و میزان رضایت مندی مخاطبین این دانشگاه، از این ظرفیت جهاددانشگاهی استفاده نماید. 
وی گفت: با استفاده از ظرفیت های موجود، کارگاه‌های مختلف علمی، فرهنگی و کارآفرینی از سوی معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی برای دانشجویان مراکز آموزش علمی کاربردی استان برگزار می شود.   در این جلسه رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل، فعالیت جهاددانشگاهی در استان را تاثیرگذار در حوزه‌های مختلف به خصوص در بخش آموزش خواند و گفت: فعالیت‌های منجر به اشتغال و کارآفرینی از اولویت‌های این دانشگاه است و با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، دفاتر کارآفرینی در مراکز وابسته به این دانشگاه راه‌اندازی می‌شود. 
داریوش لطیفی، جهاددانشگاهی را جزء نزدیک ترین نهادها به دانشگاه جامع علمی کابردی اعلام و تصریح کرد: جهاددانشگاهی با توجه به رسالت‌های خود می تواند بهترین کانال ارتباطی این دانشگاه با جامعه و سایر مراکز آموزشی، صنعتی و خدماتی جهت گسترش فعالیت های دانش بنیان و اشتغالزا برای فارغ التحصیلان باشد. 
 وی با بیان اینکه بر اساس ارزیابی‌های انجام گرفته مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی شعبه اردبیل جزء مراکز خوب و فعال استان است، گفت: جهاددانشگاهی با ایجاد اعتماد در جامعه هم اکنون به عنوان یک نهاد موفق در حوزه آموزشی استان مطرح می باشد و ظرفیت و پتانسیل های بسیاری در این زمینه دارد.   وی هدف از ایجاد کلینیک آموزش‌های مهارتی را توانمندسازی فارغ التحصیلان دانشگاهی اعلام و خاطرشان کرد: این کلینیک کلنگ زنی شده و در حال احداث می باشد تا مأمنی برای کارورزی باشد و طبق اهداف پیش بینی شده، دانشجویان و کارآفرینان شرکت کننده در این آموزش ها می توانند در آینده ازتسهیلات کم بهره استفاده کنند. 
لطیفی با بیان اینکه نبود مرکز بین المللی علمی کاربردی در استان احساس می شود، اضافه کرد: از ایجاد رشته‌های جدید و متناسب با ظرفیت و نیاز بازار کار در مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی شعبه اردبیل حمایت و پیگیری های لازم را انجام می دهیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.