به گزارش ایرنا ، علی امدادی روز یکشنبه در آستانه روز جهانی پست در گفت وگو با خبرنگاران افزود: از این تعداد سه میلیون و 300 هزار مرسوله پستی از استان جمع آوری و به خارج ازاستان صادر و سه میلیون مرسوله وارد و در نقاط مختلف استان توزیع شده است.
وی از فعالیت 400 واحد و نقاط پستی در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: 320 دفاتر ICT در روستاها، 40 دفترنمایندگی پستی، 26 واحد دفاتر پیشخوان دولت، 10 اداره پست شهرستانهای استان و چهار واحد دفتر پستی دولتی از جمله آنهاست.
وی با بیان اینکه در تقویم جهانی روز 17 مهرماه که مصادف با نهم اکتبر سال میلادی است به عنوان روز جهانی پست نامگذاری شده است، اضافه کرد: هم اکنون بیش از 170 کشور جهان عضو اتحادیه جهانی پست هستند و ایران بیست و نهمین کشور در دنیاست که در سال 1256 هجری شمسی عضو این اتحادیه کهن شده است.
وی شعار امسال روز جهانی پست را ' پست هوشمند در خدمت مردم، رقابت، تحول و تکامل ' عنوان کرد و ادامه داد: اداره کل پست در همه جای استان حضور دارد و ارتباط خود با مردم را برای ارائه خدمات مطلوب به آنها با شعار سرعت، دقت و ایمنی حفظ کرده است.
وی بیان کرد: با اینکه با گسترش فضای مجازی نامه های ارسالی کاهش یافته اما خرید اینترنتی رشد داشته و شاهد افزایش بسته های پستی ارسالی هستیم و تلاش می کنیم زیرساخت های لازم برای توزیع بسته های پستی را در استان فراهم کنیم.
امدادی با اشاره به اینکه حجم خرید مردم به صورت اینترنتی در حال افزایش است، گفت: روزانه به طور میانگین 500 بسته پستی ارسالی در استان توسط پست توزیع می شود و بسته های ارسالی از سطح استان به نقاط مختلف نیز حدود 150 بسته می باشد.
مدیرکل پست استان اردبیل از اجرای طرح اساسی ساماندهی نشانی ایرانیان ، 'جی نف GNF' پروژه ساماندهی و یکسان ‌سازی نشانی ایرانیان در سال 96 خبر داد و افزود: در این طرح که جز برنامه های مصوب ستاد اقتصاد مقاومتی است و کدینگ محلی محسوب می شود که در آن با استفاده از نقشه های پازل بندی و بر اساس طول و عرض جغرافیایی نقاط به هر زمین یک کد پستی اختصاص می یابد.
وی با اشاره به اینکه این طرح امسال در شهرهای اردبیل ، مشگین شهر و نمین در استان اجرا خواهد شد، اظهار کرد: کد پستی اختصاصی در این طرح در واقع هویت مکانی زمین مورد نظر را نشان می دهد که منحصر بفرد است.
وی بیان کرد: پیش بینی می شود با اجرای این طرح در استان 374 هزار مکان شهری، 26 هزار مکان روستایی و 345 هزار کدپستی بهنگام سازی شود.
وی اضافه کرد: همچنین یکی از اولویت های پست اجرای طرح سیماک 'سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور' با هدف جلوگیری از زمین خواری و مشکلات بوجود آمده در این حوزه است.
وی ادامه داد: طرح سیماک هم به عنوان یکی از پروژه ‌های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با هدف برطرف کردن مشکلات استعلامات اماکن ، املاک و با همکاری دستگاه‌ های ذیربط استان اردبیل اجرا می‌ شود.
امدادی با بیان اینکه سالانه حدود 65 میلیون استعلام از دستگاههای اجرایی در کشور در ارتباط با نقل و اننقال املاک گرفته می شود به دستاوردهای اجرای پروژه سیماک پرداخت و گفت: تسهیل در دریافت خدمات استعلام ملکی و روان شدن نظارت دستگاههای اجرایی و کاهش مراجعات مردم به سازمان ها ، کاهش زمان پاسخگویی به استعلامات شهروندان و روستاییان ، کاهش سرگردانی و معطلی ارباب رجوع در فرآیند استعلام و پاسخ آن، تبادل اینترنتی اطلاعات به جای تبادل دستی و از بین بردن مکاتبات فیزیکی به ‌خاطر کاغذی بودن از جمله مزایای اجرای این طرح است.
مدیرکل پست استان اردبیل از بین بردن امکان جعل اسناد، کاهش زمان و شفافیت‌سازی مکاتبات و از بین بردن گلوگاه‌ های معطلی پرونده ‌ها ، فساد اداری و زمین ‌خواری را از دیگر مزیت های اجرای طرح سیماک عنوان کرد.
وی با بیان اینکه 28 دستگاه اجرایی در ارتباط با نقل و انتقال املاک در کشور درگیر کار هستند، افزود: در طرح سیماک به هر مکان یک کد یکتا 11 رقمی اختصاص می یابد که مردم می توانند بدون مراجعه حضوری و به صورت الکترونیکی از خدماتی مانند در خواست صدور پروانه ساخت و پرداخت عوارض نوسازی و دیگر خدمات بهره مند شوند.
وی با اشاره به اینکه پست با دولت الکترونیک سازگار است و در دولت الکترونیک ارباب ‌رجوع به ‌طور مستقیم با دستگاههای اجرایی سر و کار ندارد، بیان کرد: مشکلات و معضلاتی مانند ترافیک ، اتلاف وقت ، آلودگی زیست‌محیطی ناشی از تردد وسایط نقلیه و هزینه ها کاهش یافته و با اجرای این طرح میزان رضایتمندی مردم افزایش می یابد.
او همچنین با اشاره به اینکه استقرار دولت الکترونیک در دولت تدبیر و امید با شتاب بیشتری صورت می گیرد اضافه کرد: شرکت ملی پست با ارائه خدمات به مناطق محروم اثربخشی فراوانی دارد و اساس کار سرویس های نوین نوآوری ایجاد تحول و رفع نیاز مشتریان در سراسر کشور است.
امدادی گفت: انطباق نشانی یکی دیگر از برنامه های اداره کل پست استان در سال 96 است که در این طرح صحیح ترین آدرس مشترکین توسط پست در اختیار اداراتی مانند شرکت برق، شرکت گاز، آب و فاضلاب و مخابرات قرار می گیرد.
مدیرکل پست استان اردبیل با بیان اینکه نامه رسان ها پیشانی پست هستند، افزود: قبولی مرسولات، تجزیه، رهسپاری و توزیع مراحل چهارگانه پست هستند که این مراحل در استان توسط 40 نامه رسان و 178کارشناس و متصدیان باجه ها انجام می گیرد.
وی با تقدیر از مردم به خاطر اعتمادشان به پست از آنها خواست در نوشتن آدرس گیرنده و فرستنده دقت لازم را داشته باشند تا مرسولات ارسالی آنها به موقع به مقصد و مبدا برسد و به سازمانهای دولتی سفارش کرد که خدماتی را که پست می تواند انجام دهد به شرکت های خصوصی غیر قانونی واگذار نکنند تا در آینده دچار مشکل شوند.
خبرنگار: نعمت محسن زاده** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.