رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: برای ایجاد رشته های کارشناسی ارشد صنایع غذایی و دکتری علوم خاک اقدامات لازم انجام شده است و بنا داریم رشته های مهندسی محیط زیست و شیلات و آبزیان را در مقطع کارشناسی راه اندازی کنیم.

به گزارش ایلنا، جبرائیل رزمجو در جمع خبرنگاران گفت: برای ایجاد رشته های کارشناسی ارشد صنایع غذایی و دکتری علوم خاک اقدامات لازم انجام شده است و بنا داریم رشته های  مهندسی محیط زیست و شیلات و آبزیان را در مقطع کارشناسی راه اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه بیش از 40 آزمایشگاه آموزشی و تحقیقاتی در دانشکده وجود دارد، تصریح کرد: این دانشکده 3 واحد گلخانه ای تحقیقاتی و آموزشی فعال دارد و ساختمان جدید دانشکده با 10 کلاس آموزشی و 10 آزمایشگاه در حال احداث است.

رزمجو با بیان اینکه دانشکده دارای یک واحد کارگاه ماشین آلات کشاورزی با بیش از هزار متر مربع است، افزود: یک واحد آموزشی و تحقیقاتی گوسفند داری با ظرفیت 100 راس و یک واحد آموزشی و تحقیقاتی مرغداری با ظرفیت حدود 2 هزار قطعه از دیگر امکانات دانشکده است.

وی با اشاره به اینکه دانشکده دارای مزرعه آموزشی و تحقیقاتی به مساحت 10 هکتاری است، ادامه داد: مجموعه گلخانه جدیدی بزودی احداث می شود که مراحل طراحی گلخانه و قرارداد به اتمام رسیده و در مرحله عقد قرارداد اجرا است و به زودی عملیات اجرایی آن نیز شروع خواهد شد.

 رزمجو افزود: این واحد گلخانه ای در زمینی به مساحت حدود هزار و 320 متر مربع با اعتبار حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان احداث خواهد شد که دارای 18 واحد تحقیقاتی و 6 آزمایشگاه خواهد بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.