به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی آب منطقه ای اردبیل ، در بخشی از جوابیه این شرکت آمده است: به استحضار مردم استان بویژه مردم شریف و ولایتمدار مغان می رساند پروژه تامین آب شرب تبریز با عنوان انتقال آب به دشت شبستر و دریاچه ارومیه از سالیان پیش در حال اجراست و پروژه جدیدی نیست.
این جوابیه افزوده است: با توجه به خشکسالی ها و کاهش رواناب های سهم هر استان (آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل) در ارس حدود چهار سال پیش به صورت درصد تعیین و ابلاغ شده است.
بر اساس این جوابیه ، در مدت چهار سال حدود 35 کیلومتر خط انتقال از پروژه مذکور (انتقال آب به دشت شبستر و دریاچه ارومیه) اجرا شده و به دلیل محدودیت منابع مالی بقیه این پروژه مثل سایر پروژه های کشور قرار است توسط بخش خصوصی اجرا شود و مجوز تامین منابع مالی در شورای اقتصاد مطرح می شود که اصطلاحا مجوز شورای اقتصاد نامیده می شود و کار جدیدی نیست.
رودخانه ارس از ارتفاعات مین ‏گول به ارتفاع 3152 متر در جنوب ارزروم در ترکیه سرچشمه می‌‌گیرد.
این روخانه پس از پیوستن به آرپاچای ، مرز مشترک ایران ، جمهوری ‏ارمنستان و جمهوری ‏آذربایجان را تا محلی به نام بهرام ‏تپه تشکیل می‌‏دهد و بعد از طی حدود 10 هزار و 72 کیلومتر مسافت به دریای خزر می‌‏ریزد.
هر یک از استان های آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی و اردبیل دارای حق آبه از رودخانه ارس هستند.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.