مراد فتحی روز چهارشنبه در جلسه ستاد دیه استان افزود: این زندانیان پس از تحقیقات میدانی توسط محققان و بررسی وضعیت زندگی و معیشت و دارایی خانواده آنها مستحق کمک برای آزادی از زندان شناخته شده اند که بدهی این افراد در حد 50 میلیون ریال یا کمتر از آن می باشد.
او تشریح کرد: این زندانیان در مجموع با پرداخت مبلغ تقریبی بدهی 3سهمیلیارد و 600 میلیون ریال آزاد شده و به آغوش خانواده های خویش باز خواهند گشت.
وی گفت: مردم حسینی و خیر استان از ابتدای سال جاری به کمک ستاد دیه شتافته و از محل کمک های مردمی و منابع ستاد دیه در این مدت 208 نفر از زندانیان جرایم مالی غیرکلاهبرداری و دیه تصادفات و حوادث کارگاهی و مهریه از زندان های استان آزاد شدند که چهار نفر از آنها زن و بقیه مرد هستند.
او اظهار کرد: همچنین 15 نفر که یک نفر آنها زن و بقیه مرد می باشند تا شروع ماه محرم از زندان آزاد خواهند شد.
وی با اشاره به ظرفیت بالای ایام سوگواری سید و سالار شهیدان برای هدایت خیرات و احسانات مردم پرشور و شعور استان به سمت آزاد سازی زندانیان افزود: اگر بتوانیم حلقه مفقوده بین مردم و ستاد دیه را پیدا کنیم و در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی استمرار داشته باشیم مردم همواره پای کار خیر مستدام هستند.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی زندان های اردبیل ، وی گفت: نمونه هایی در سال گذشته بوده که بخشی از هزینه احسانات خویش را به سمت آزاد سازی زندانیان سوق داده اند و چه احسانی بالاتر از اینکه با آزاد سازی پدری از زندان در آستانه بازگشایی مدارس فرزندان او را شاد و خانواده را از بی سرپرستی نجات دهیم.
محلات 6 گانه اردبیل هر کدام متشکل از مجموعه ای مساجد قدیمی و مهم شهر اردبیل هستند که در مجموع بیش از 120 مسجد را شامل می شوند که در صورت اتصال هیات امنا این مساجد از طریق مسوولان محلات 6 گانه به ستاد دیه ظرفیت بزرگ مردمی در فرهنگ سازی ، ریش سفید منشی برای اخذ رضایت از شکات و جلب کمک های مردمی را در پی خواهد داشت.
در سال گذشته 286 زندانی معسر و محکوم مالی با پرداخت بیش از 100 میلیارد ریال توسط خیرین و گذشت شاکیان با همت ستاد دیه استان اردبیل از زندان رهایی یافته و به آغوش خانواده های خود باز گشتند
در زندان های استان اردبیل 630 محکوم مالی غیرعمد با محکومیت مالی 900 میلیارد ریال در انتظار آزادی بسر می‌برند.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.