نصرالله باقری روز سه شنبه با اشاره به محتوای آموزشی مرحله هفتم طرح خادم گفت: این طرح با هدف ایجاد تغییر رفتار خانواده ها قبل ، حین و بعد از وقوع حادثه ایجاد شده و باعث توان افزایی هر فرد در مراقبت از خود و خانواده در مواجهه با خطرات و بلایای طبیعی اجرا می شود.
وی افزود: در مرحله ششم برنامه ارتباطی خانواده ها در شرایط اضطراری ، حفظ کردن شماره تماس یکی از آشنایان در نقاط دیگر شهر یا شهرهای دیگر توسط اعضای خانواده ها و تعیین محل مشخص برای جمع شدن اعضای خانواده پس از حوادث و مواردی از این برنامه ها به مردم آموزش داده شده است.
وی بیان کرد: تخلیه منزل در شرایط اضطراری ، ترک منزل در حوادث و اقدام به تخلیه بعد از هشدار مسوولان در زمان وقوع حوادث از طریق رسانه ها از برنامه های مرحله هفتم طرح خادم است.
به گفته باقری ، طرح ملی خادم یک برنامه ملی و تلاش گروهی در هلال احمر هر شهرستان است که داوطلبان در 12 مرحله با مراجعه حضوری به درب منازل آموزش های امدادی لازم را به هر خانواده ارائه می دهند.
استان اردبیل جز 10 استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می رود و هر از گاهی بروز حادثه هایی مانند زمین لرزه ، رانش زمین ، سیل ، خشکسالی ، صاعقه ، طوفان ، سرمازدگی ، برف سنگین ، سرما و یخبندان شدید خسارت ها و تلفات های زیادی بر جای می گذارد.
هلال احمر استان اردبیل بیش از 20 هزار داوطلب آموزش دیده دارد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.