به گزارش ایرنا از روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل پزشکی قانونی اردبیل ،دکتر حامد پورعزیز افزود: بر اساس آمار یک هزار و 842 نفر در این مدت بر اثر تصادفات رانندگی مصدوم شده اند که با توجه به آمار مدت مشابه سال قبل 3.8 درصد افزایش نشان می دهد.
او اظهار کرد: از تعداد 73 مورد فوتی های ناشی از تصادفات در سال جاری 54 مورد در جاده های برون شهری با 14/3درصد کاهش ، 15 مورد در مسیرهای درون شهری با 46/4 درصد کاهش و چهار مورد جاده های روستایی و غیره با 63/6 درصد کاهش بوده است.
وی افزود: تعداد مجروحان ناشی از حوادث رانندگی در مرداد سال جاری نیز به 474 نفر رسید که نسبت به 430 نفر مدت مشابه سال قبل افزایش 10/2درصدی رانشان می دهد.
مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل از مردم خواست با رعایت بیشتر و دقیق تر قوانین و مقررات رانندگی جان خود و خانواده و دیگران را به مخاطره نیانداخته زیرا عواقب ناخواسته این قبیل تصادفات به هیچ وجه قابل جبران نیستند.
جاده سرچم اردبیل ، سربند اردبیل و جاده اردبیل - مشگین شهر از جاده های حادثه خیز این استان است و در بین آنها محور سربند - اردبیل بیشترین آمار تصادفات جاده ای را داراست.
واژگونی خودروها بیشترین فراوانی در تصادفات فوتی و تخطی از سرعت مطمئنه هم بیشترین علت تصادفات جاده ای برآورد شده است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.