معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: توسعه کتابخانه و کتابخوانی در نهایت منجر به توسعه فرهنگی و اجتماعی جامعه می شود. 
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، اولین جشنواره خیرین کتابخانه ساز استان اردبیل در شهرستان نمین برگزار شد. در این مراسم معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با اشاره به اینکه توسعه کتابخانه و کتابخوانی در نهایت منجر به توسعه فرهنگی و اجتماعی جامعه می شود، افزود: کتاب بهترین وسیله برای جمع آوری اطلاعات صحیح،آگاهی دهی و ترویج ارزشهای انسانی است. 
نصیری با بیان اینکه فرد مانوس با کتاب مزین به ارزشهای اخلاقی و درک کننده انسانیت است، ادامه داد: کتابخانه‌ها برای پاسخگویی به نیازهای مخاطبان و مراجعان خود باید به سیستم های جدید و به روز همچنین اشکال مختلف قالب‌های ارایه مجهز باشند. 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هم در این جشنواره با بیان اینکه حمایت‌های خیرانه از کتاب و ساخت کتابخانه یک حرکت فرهنگی و در عین حال تربیتی بسیار مهم در جامعه است، یادآور شد: کتاب نسل آینده را متمدن و با فرهنگ غنی پرورش می دهد. 
رباب عزیزخانی افزود: تاکنون خیرین 40 قطعه زمین برای احداث کتابخانه، 8 کتابخانه شخصی شخصی، تکمیل و تجهیز 18 باب کتابخانه و پرداخت مبالغ قابل توجه برای خرید کتاب در استان اردبیل رابر عهده گرفته اند. 
عبدالعلی پور فرماندار نمین هم در این مراسم با اشاره به اینکه فرهنگ دوستی و فرهنگ پروری همواره با نام نمین عجین شده است، افزود: خیری در روزهای اخیر بالغ بر 2 هزار جلدی کتاب به کتابخانه‌های شهرستان اهدا کرده است.   سرهنگ پور دبیر جشنواره هم طی سخنانی گفت: خیرین بالغ بر 200 میلیون ریال کمک نقدی،هزاران جلد کتاب و چند قطعه زمین در این جشنواره برای اعتلای فرهنگ کتاب اهدا کرده اند. 
در پایان از تعدای از خیرین حوزه کتاب و کتابخانه سازی تجلیل شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.