به گزارش ایرنا، قاسم رحیمی روز چهارشنبه همزمان با هفته تعاون در نشست با خبرنگاران بیان کرد : از این تعداد حدود 700 هزار نفر در استان عضو تعاونی سهام عدالت هستند و مابقی در تعاونی های صنعتی، کشاورزی و خدماتی عضو هستند.
وی با اشاره به اینکه 13 هزار و11 نفر با مجموع آورده 2 هزارو 850 میلیارد ریال در این تعاونی ها مشعول کار هستند، اظهار کرد: شهرستان اردبیل با 477 شرکت تعاونی و شهرستان بیله سوار با 228 شرکت تعاونی به ترتیب جایگاه اول و دوم را از این لحاظ دارا هستند.
وی از فعالیت11 اتحادیه در استان خبر داد و افزود: از این تعداد هشت اتحادیه در شهرستان اردبیل، 2 اتحادیه در شهرستان مشگین شهر و یک اتحادیه در شهرستان خلخال در زمینه تامین نیازهای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، مسکن، حمل و نقل و فرش دست بافت فعالیت می کند.
وی با بیان اینکه 94 هزار و 485 شرکت تعاونی با عضویت 46 میلیون نفر در کشور مشغول فعالیت است، ادامه داد: استان اردبیل با یکهزارو 577 شرکت تعاونی 1.7 درصد و با عضویت 825 هزار نفر در این تعاونی ها 1.8 درصد را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید اضافه کرد: در طول چهار سال گذشته 521 شرکت تعاونی جدید در استان ایجاد شده است و 328 هزار نفر ساعت هم به آنها آموزش عمومی و تخصصی ارائه شده است.
رحیمی گفت: در این مدت 10 هزارو 242 واحد مسکن به اعضای تعاونی ها استان به صورت اقساطی واگذار شده است و 710 میلیارد ریال هم تسهیلات بانکی در اختیار آنها قرار گرفته شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل افزود: در طول چهار سال گذشته تعاونی های مرزنشین استان 12 میلون دلار واردات و در این مدت41 میلیون دلار صادرات داشته اند.
وی از نظارت مداوم و مستمر به فعالیت تعاونی های استان خبر داد و اظهار کرد: در این مدت سه هزارو 97 مورد نظارت بر تعاونی های استان انجام شده است که 982 مورد این نظارت ها در سال 95 اتفاق افتاده است.
وی در خصوص بهره مندی شرکت های تعاونی از تسهیلات ستاد تسهیل و رفع موانع بیان کرد: 157 شرکت تعاونی استان درسامانه بهینه تسهیلات ثبت نام کرده بودند که با درخواست 104 تعاونی که در خواست 820 میلیارد ریال تسهیلات کرده بودند موافقت شد اما 32 تعاونی موفق به اخذ 140 میلیارد ریال تسهیلات شدند و زمینه اشتغال 346 نفر فراهم گردید.
وی با بیان اینکه بانک توسعه تعاون در سراسر کشور در سال 95 در مجموع بیش از 15 هزارو 620 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است، اضافه کرد: سهم استان اردبیل 220 میلیارد ریال یعنی 1.4 درصد ازکل تسهیلات پرداختی می باشد.
وی ادامه داد: همزمان با هفته تعاون 21 شرکت تعاونی با عضویت یکهزارو 511 نفر با آورده و سرمایه گذاری 110 میلیارد ریال اعضای آن و24 میلیارد ریال تسهیلات پرداختی با حضور استاندار به بهره برداری می رسد.
رحیمی گفت: شرکت تعاونی 256 مرغداری اردبیل در بخش کشاورزی رتبه برتر ملی را در کشور به دست آورد و چند روز پیش در مراسمی که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد از این شرکت تعاونی برتر ملی تجلیل بعمل آمد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اشاره به اینکه جشنواره تجلیل از تعاونی های برتر در همه استانهای کشور همزمان با هفته تعاون برگزار می شود، افزود: این جشنواره فردا شانزدهم شهریور ساعت 10 صبح در سالن ولایت سپاه حضرت(عباس) اردبیل با حضور اعضای تعاونی ها و مسئولان برگزار و از 20 شرکت تعاونی برتر استانی تجلیل بعمل خواهد آمد.
خبرنگار: نعمت محسن زاده** انتشار دهنده
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.