به گزارش ایرنا، اسماعیل نجار یکشنبه در جریان بازدید ازعملیات نوسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده از بارش باران روستای ترازوچ خلخال افزود: دولت بازسازی ونوسازی 2میلیون واحد مسکونی روستایی در سراسر کشور را در دستور کار خود قرار داشت که تا به امروز یک میلیون و800 هزار واحد مسکونی از آن بازسازی شده است.
وی بیان کرد: با اجرای طرح مقاوم سازی وبهسازی اماکن روستایی در کشور میزان خسارت جانی ومالی ناشی از حوادث قهری همچون سیل، زلزله ، توفان ویا رانش زمین درمناطق روستایی بطور چشمگیری کاهش یافته است.
نجار اظهار کرد: اجرای طرح بهسازی ونوسازی واحدهای مسکونی روستاها که با مشارکت مردم وبا ارایه تسهیلات بلاعوض، تسهیلات بانکی ارزان قیمت و بازپرداخت طولانی مدت صورت می گیرد با هدف افزایش مقاومت سازه های روستایی در برابرزلزله صورت گرفته است.
وی گفت: در حالی که پیش از اجرای طرح مقاوم سازی اماکن مسکونی روستایی بسیاری از این اماکن حتی در مقابل زمین لرزه های 3 ریشتری آسیب پذیر بودند با اجرای این طرح منازل مسکونی روستایی در برابر زلزله و دیگر بلایای طبیعی مقاوم تر شده اند.
وی با تقدیر از دست اندرکاران بهسازی ونوسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده روستای ترازوچ خلخال گفت: در اجرای طرح نوسازی این واحدها نظر اهالی در جانمایی ساختمان واتاق ها با حفظ بافت با ارزش روستا لحاظ شده است.
45 واحد از مجموع 47 واحد مسکونی موجود روستای ترازوچ در جریان بارش باران شدید و رانش زمین بهار سال گذشته تخریب شده بود که عملیات اجرایی نوسازی این واحدها با مشارکت اهالی روستا از تابستان سال گذشته توسط بنیاد مسکن آغاز وهم اکنون با 90 درصد پیشریفت فیزیکی در حال تکمیل وآماده شدن برای بهره برداری است.
خلخال در جنوب اردبیل و در همسایگی استان گیلان واقع است.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده : گیتی طالبی
6016/7119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.