به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش خلخال افزود: بر اساس آئین نامه جدید وزارت آموزش و پرورش وظیفه بکارگیری ، جذب و تعلیم و تربیت کودکان در این سنین و مقطع پیش دبستانی تنها بعهده آموزش و پرورش است و فعالیت در این زمینه در مهدکودک های زیرپوشش بهزیستی خلخال مستلزم دریافت مجوز از آموزش و پرورش می باشد.
رئیس شورای آموزش و پرورش خلخال با انتقاد از عدم حضور رئیس اداره بهزیستی خلخال در جلسه شورای آموزش و پرورش گفت: مدیریت آموزش و پرورش خلخال بر اساس دستور العمل جدید وزارت آموزش و پرورش باید نسبت به جمع آوری ، تعطیلی و پلمپ مهدکودک هایی که قبل از آغاز سال تحصیلی جدید اقدام به ثبت نام کودکان 4 تا 6 ساله کرده اند اقدام کرده و نتیجه اقدامات را به فرمانداری گزارش کند.
بابایی با اشاره به نزدیک شدن به زمان آغاز سال تحصیلی جدید بر اجرای هر چه بهتر پروژه مهر و تعمیر و تجهیز مدارس قبل از شروع سال تحصیلی تاکید کرد.
سخاوت بیرامی ، مدیر آموزش و پرورش خلخال نیز در این جلسه از کسب رتبه اول این شهرستان در سال گذشته در ریشه کنی بی سوادی و اجرای طرح خانه به خانه با سوادی معدود بی سوادان این شهرستان در گروه سنی 10 تا 49 ساله خبرداد.
وی گفت: در راستای اجرای مناسب این طرح در سال گذشته 205 نفر از اولیای بی سواد دانش آموزان خلخال تحت آموزش سواد آموزی خانه به خانه قرار گرفته اند و امسال نیز 270 نفر از بی سوادان شهرستان در سه مرحله انتقال ، سوادآموزی و تحکیم از خدمات سواد آموزی آموزش و پرورش این شهرستان بهره مند خواهند شد.
وی گفت: در حال حاضر کار سواد آموزی با کمک بسیج سازندگی ، کانون های مساجد و بخش خصوصی صورت گرفته و به هر یک از سوادآموزان یک میلیون و 440 هزار ریال پاداش نقدی و به هر یک از یاد دهندگان نیز در ازای با سوادی یک بی سوداد 6 میلیون و 500 هزار ریال حق الزحمه از سوی آموزش و پرورش پرداخت می شود.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
بر اساس سرشماری سال 90 شهرستان خلخال با داشتن 94 درصد جمعیت باسواد به عنوان با سواد ترین شهرستان رتبه نخست استان اردبیل را در بحث ریشه کنی بی سوادی به خود اختصاص داده است.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.