به گزارش خبرنگار ایرنا محبوب حیدری روز دوشنبه همزمان با هفته دولت در تشریح عملکرد دولت تدبیر و امید در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه تعدادی از این طرح ها در چند روز گذشته افتتاح و به بهره برداری رسیده است، افزود: مابقی آنها نیز در چند روز آینده توسط مسئولان افتتاح و به بهره برداری می رسد که مجموع طرح های افتتاح شده بیش از 61 کیلو متر طول دارد.
حیدری افزود: احداث 2دهنه پل زیرگذر آلنی - بیجق و روگذر لکران در بزرگراه مشگین شهر به اردبیل با هدف افزایش ایمنی و تسهیل تردد در مسیر، بهسازی راه اصلی سه راهی رضی به امیر کندی در محور اردبیل-گرمی به طول پنج کیلومتر، بازیافت گرم محور اردبیل- نمین و اجرای آسفالت جدید موسوم به Sma گردنه حیران به طول شش کیلو متر، لکه گیری و روکش آسفالت بزرگراه خلیج فارس در محور اردبیل -سرچم بطول 9 کیلومتر، احداث و بهسازی و آسفالت راه بخش های شال و کورائیم هر کدام به طول 3.5 کیلومتر از جمله این طرح هاست.
وی با بیان اینکه در چهار سال دولت تدبیر و امید 21 طرح با زیر بنای 19 هزارو 682 متر با اعتبار 229 میلیارد و 200 میلیون ریال اجرا شده است، اظهار کرد: ساخت بیمارستان 160 تختخوابی شهرستان پارس آباد و بیمارستان 35 تختخوابی شهرستان کوثر از جمله آنهاست.
وی با اشاره به اینکه در چهار سال گذشته بیش از 107 کیلو متر راه اصلی و فرعی در استان اردبیل احداث شده است، بیان کرد: در این مدت 557 کیلو متر از راهها آسفالت، 38 کیلو متر بهسازی، 22 کیلومتر آسفالت نوین و 993 هزارو 518 متر مربع لکه گیری راههای اصلی و فرعی انجام گرفته و 273دستگاه هم پل اجرا و احداث شده است که در مجموع برای اجرای آنها سه هزارو 380 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی از احداث 42 کیلو متر راه روستایی در این مدت در استان خبر داد و اضافه کرد: در طول این مدت همچنین 229 کیلو متر راه روستایی بهسازی و 309 کیلومتر آسفالت شده است که در مجموعه برای اجرای آنها هم 630 میلیارد ریال هزینه شده است.
حیدری با بیان اینکه در آسفالت راههای روستایی بالای 50 خانوار استان اردبیل به غیر از شهرستانهای خلخال و گرمی از میانگین شاخص کشوری بالاتر است، گفت: تلاش می کنیم با اختصاص اعتبار مناسب این دو شهرستان را هم به میانگین کشوری برسانیم.

***راه‌آهن در تخصیص اعتبار با مشکلات جدی روبه‌رو است
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه پارسال 280 میلیارد ریال اعتبار به راه آهن اردبیل اختصاص یافته بود که این رقم امسال با تلاش استاندار و نمایندگان مجلس به 920 میلیارد ریال افزایش یافته است، افزود: راه‌آهن اردبیل – میانه به رغم افزایش قابل توجه اعتبارات در تخصیص بودجه با مشکل جدی روبه‌رو است.
وی اظهار کرد: متولی اجرای طرح راه آهن اردبیل- میانه شرکت ساخت و توسعه است، و اداره کل راه و شهرسازی استان فقط نماینده شرکت مجری طرح است و من نمی توانم در مورد زمان افتتاح آن و شنیدن صدای بوق قطار اظهار نظر کنم.
وی بیان کرد: در حوزه بازآفرینی شهری اهتمام به نوسازی و بازسازی بافت‌های فرسوده در مرکز استان و شهرستانهای آن مورد توجه است که برای همین در چهار سال گذشته 14 هزار میلیارد ریال تسهیلات کم ‌بهره در سطح استان اردبیل برای متقاضیان به یکهزار و 500 واحد پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: در حوزه مسکن مهر 41 هزار و 379 واحد مسکن مهر برای شهرهای بالای 25 هزار خانوار در استان اردبیل برنامه‌ریزی شده بود که 25 هزار و 871 واحد آن در دولت یازدهم با اعتبار بیش از 15 هزار میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسیده است.
حیدری از آماده سازی 326 هکتار زمین با اعتبار 250 میلیارد ریال برای تامین زیر ساخت های شهرک ها مسکن مهر خبر داد و گفت: در این راستا برای احداث شش مدرسه با 42 کلاس درس در مساکن مهر 35 میلیارد ریال، هفت مسجد 50 میلیارد ریال، و یک باب کلانتری 10 میلیارد ریال هزینه شده است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: در چهار سال گذشته 9 هزارو 500 پروانه ساخت به مساحت سه میلیون و 750 هزار متر مربع در استان صادر شده است و از 147 مورد از ساخت و ساز غیر قانونی و بدون پرودانه جلوگیری بعمل آمده است.
وی اجرای باند دوم سه راهی گرمی به مشگین شهر و بیله سوار و پارس آباد را با طول 450 کیلومتر و با اعتبار بیش از 9 هزار میلیارد ریال، اجرای باند دوم محوراردبیل- سرچم و اجرای باند دوم محور اردبیل - آستارا را سه پروژه بسیار مهم و حیاتی برای استان عنوان کرد.
وی ایجاد آزاد راه در محورهای مواصلاتی استان را منوط به آمار ترافیکی اعلام کرد و گفت: براساس مطالعات انجام شده و نیاز سنجی فقط محورهای سراب- اردبیل و اردبیل- آستارا پاسخگوی نیاز سنجی احداث آزاد راه هستند که اصولا برای احداث آزاد راه هم بخش خصوصی وارد این کار می شود.
خبرنگار: نعمت محسن زاده** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6130
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.