ترومای زخمی با پیشرفت 85 درصد در اردبیل انتظار به حق مردم است که هر چه سریع‌تر تکمیل و راه‌اندازی شود
.
 
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، در جریان بازدید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بیمارستان تروما و مرکز رادیوتراپی اردبیل  به صراحت اعلام کرد که بیمارستان ترومای اردبیل در یک دهه اخیر باید تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسید که تاخیر و تعلل در آن مشهود است.

در حالی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این سخنان را به میان آورد که بیمارستان ترومای اردبیل با پیشرفت 85 درصد هم اکنون در حال اجرا است و سال‌های متمادی است که مسئولان امر خبر از تکمیل و راه‌اندازی آن می‌دهند.

اما سرپرست پروژه ترمای اردبیل در جریان بازدید وزیر بهداشت از این پروژه در جمع تعدادی از خبرنگاران افزود: بیمارستان سوانح و سوختگی اردبیل که عملیات اجرایی آن از سال 86 آغاز شده در حال حاضر با پیشرفت 85 درصد در حال اجرا است که تنها مشکل اعتباری و حقوقی داریم که امیدواریم با مساعدت وزیر و مسؤولان امر هر چه سریع‌تر با تزریق اعتبارات این پروژه جان مجددی بگیرد.

بهنام خوش باطن با بیان اینکه با تکمیل این پروژه فقط در بخش ساختمانی 15 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود، گفت: برای تجهیز دستگاه‌ها و امکانات این بیمارستان به همین اندازه اعتبار نیاز است که باید دانشگاه علوم پزشکی نسبت به تکمیل بخش‌های مختلف آن اقدام کنند.

وی عنوان کرد: در نقشه اولیه 125 تخت پیش‌بینی شده بود که با بازبینی انجام شده این تعداد به 118 تخت رسیده که مربوط به سوختگی و همچنین مربوط به بخش‌های مختلف سوختگی و جنرال است.

سرپرست پروژه ترمای اردبیل  با بیان اینکه این پروژه بیش از 5 تا 6 سال متوقف مانده و از اوایل سال 95 تکمیل و افتتاح شده است، گفت: این پروژه که با استانداردهای جدید وزارت بهداشت در حوزه بیمارستان‌های سوانح و سوختگی در حال اجرا است دو برابر حجم گذشته و طراحی اولیه کار اجرایی به دنبال دارد که بر همین اساس پیشرفت پروژه را با 85 درصد شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه این بیمارستان بر اساس آخرین استانداردها در حال احداث است، گفت: با توجه به اینکه بیماران با آسیب 15 درصد سوختگی به خارج استان اعزام می شود که با راه اندازی این بیمارستان بیماران بالای 50 درصد سوختگی نیز در داخل استان مداوا خواهد شد.

وی به مشکلات اجرا و احداث این بیمارستان اشاره کرد و یادآور شد: جالب است این بیمارستان در یک محل نامناسب سال 86 طراحی شده و ما در مراحل اجرایی مختلف با مشکلات و نارسایی‌های مختلف روبه‌رو بودیم.

خوش باطن تصریح کرد: برای تکمیل این پروژه 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که امیدواریم با سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی این بیمارستان تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

اما نکته جالب توجه در تکمیل پروژه 10 ساله ترومای اردبیل به عنوان یک پروژه زخمی این است که همچنان مسؤولان در اجرای این پروژه با تاخیر و تعلل عمل می‌کنند به طوری که روند اجرایی آن بسیار کند به نظر می‌رسد. وی همچنین در سفر به اردبیل از بخش‌های مختلف مرکز رادیوتراپی اردبیل بازدید کرد که این مرکز از اوایل امسال فعالیت خود را آغاز کرده و با کادر 21 نفره و دو نفر نیروی متخصص رادیوتراپی در حال ارائه خدمات به هموطنان و بیماران سرطانی است
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.