عدیل سروی روز سه شنبه در نشست مجمع نمایندگان استان با مسوولان وزارت جهاد کشاورزی افزود: اردبیل همچنین در تولید انواع بذور از قبیل چغندر قند و ذرت بذری 80 تا 100 درصد تولید را به خود اختصاص داده است.
او گفت: برغم اینکه استان اردبیل 1.09 درصد مساحت کل کشور را تشکیل می دهد چهار درصد از تولیدات کشاورزی کشور در این استان تولید می شود.
او اظهار کرد: پروژه پایاب سد خدا آفرین در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و مدیریت آبهای مرزی و استفاده بهینه از حداقل آب مصرفی در حداکثر تولید و افزایش راندمان و بهره وری در بخش کشاورزی و افزایش درآمد سالانه کشاورزی با حمایت دولت تدبیر و امید در حال انجام است.
وی افزود: این پروژه مهم ملی در سطح 62 هزار هکتار در دست اجراست که با اتمام آن بیش از یک میلیون و 400 هزار تن به تولیدات سالانه انواع محصولات کشاورزی استان اضافه خواهد شد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل ، سروی با قدردانی از زحمات نمایندگان استان در کمیسیون های تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی افزود: در راستای حل مسائل و مشکلات کشاورزانی که با منابع طبیعی اختلاف داشتند خوشبختانه کمیته رفع تداخل در این زمینه فعال و پویا عمل کرده است.
او گفت: تاکنون قرارداد تهیه نقشه کاداستر بیش از 2 هزار هکتار از اراضی مورد اختلاف در شهرستان خلخال تهیه و تنظیم شده و این روند با شتاب بیشتری نیز همچنان در سایر شهرستان ها در حال اجراست.
استان اردبیل دارای 225 هزار هکتار اراضی آبی ، 515 هزار هکتار اراضی دیم و 38 هزار هکتار اراضی باغی است که سالانه بیش 4.5 میلیون تن انواع محصولات زراعی ، باغی و دامی را تولید می کند.
استان اردبیل در تولید بسیاری از ارقام از جمله رتبه اول تولید عدس ، رتبه اول تولید کلزا ، رتبه دوم تولید سیب زمینی ، رتبه سوم تولید عسل ، رتبه پنجم تولید چغندر قند ، رتبه هفتم تولید حبوبات و رتبه هفتم تولید گندم و جو را دارد
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.